Speedy Bilservice velger ProMeister som leverandør av forretningssystem

Speedy bilservice, en svensk verkstedkjede med ca 40 verksteder, velger skandinaviske ProMeister som en ny leverandør av verkstedstyringssystem for sine verksteder. Planen er at alle deres verksteder skal ha Promeister Business system innen sommeren 2019.

– Vi hadde behov for et forretningssystem som forenkler det administrative arbeidet og en leverandør som har en god forståelse for vår bransje og våre behov. Vi velger Promeister for å bli enda mere effektive i verkstedet, sier Stefan Jakobsson, administrerende direktør Speedy Bilservice.

Verkstedstyringsprogrammet ProMeister Business System brukes i dag av ca 750 bilverksteder i både Norge og Sverige. Arbeidet med implementering av forretningssystemet på Speedy Bilservice verkstedene er i gang. Nå legges planen for installasjon og opplæring på verkstedene. Gjennomføringen er planlagt å være ferdig sommeren 2019.

– Vi er glade for at Speedy Bilservice gir oss tillit som ny leverandør av forretningssystem. Alle våre kunder er i bilbransjen, og dette gir oss særskilt god innsikt i behovene og utfordringene som verksteder står ovenfor. Det er dette som gjør vårt forretningssystem unikt, vi utvikler systemet basert på kundenes ønsker, sier Ari Oskarsson, systemansvarlig for ProMeister Business System.

• Tjeneste, rådgivning, service

ProMeister Solutions leverer tjenester og produkter til profesjonelle verksteder. ProMeister Business System, PBS, er det brukervennlige og effektive forretningssystemet som flere enn 750 verksteder i Sverige og Norge benytter idag. ProMeister er en del av Mekonomen Group. Konsernet består av nord Europas ledenede bilservicekjeder med over 3300 verksteder og varemerker som eksempelvis Mekonomen og MECA. Les mer på promeister.com

Frode Martinussen

Pressekontakt Administrerende direktør ProMeister Solutions Norway +47 901 68 934