Nyheten slippes i dag! MATT Svart er nå ute

Nyhet   •   jul 03, 2018 08:55 CEST

(Ski 02.07.2018) Purus Joti AS kan i dag annonsere den etterlengtede MATT Svart designsluk til baderom. Fordi matte svarte farger har vist seg å være en av de store baderomstrendene har det vært svært viktig å etterfølge med matt farve i dusjsonen.

Purus sin ambassadører, Inger Lise Lillerovde (@ingerliselille) har vært pådriver for denne slukristen.

- Kunsten å skape helhet og gode løsninger er gjennom riktig  strategisk farvevalg, sier Lillerovde. Det er fort gjort at en velger svarte og mørke farver som egentlig ikke passer sammen. Da er det bedre med fullstendig fargebrytning. Det er nok mange som nå vil bytte slukrist fra den blanke Onyx til matt slik at det passer inn med dusjbatteri, dusjhode og lignende, legger Lillerovde til.

Ønsker MATT Svart velkommen

Også  Leif Erik Haaland fra Tapwell Norge er positiv til Purus sin nye MATT Svart.

- Vi i Tapwell ser at etterspørselen etter våre matte produkter er veldig populære. Det er derfor like viktig at våre samarbeidende produktleverandører finner estetikk like viktig, har evne til både å tenke helhet og følger de trender som rører seg i markedet, sier  Haaland.

Ikke for sent når produktet er av best kvalitet

Det har vært uttrykt skepsis i forhold til at matte farver kan redusere sin uttrykksform over tid og inneha risiko for riper. Salgssjef Søren Brøndum Knudsen i Purus Norge mener derfor at dette har vi nå løst.

- Det har vært viktig for Purus at når vi nå først lanserer MATT Svart er det et produkt som markedet vil være fornøyd med. Det har tatt noe tid å teste ut PVD behandlinger og sikre at den fremstår med sin fine uttrykksform over lang tid.

Unikt tilverket

MATT Svart designrister er belagt med en metode som kalles PVD (Physical Vapor Deposition).

Det gjøres gjennom å plassere de ubehandlede slukristene i et vakuumkammer hvor stoff injiseres som en damp og festes til metalloverflaten.

Det ekstremt harde belegget er svært motstandsdyktig mot slitasje og riper. Som et bevis på hardhet kan det nevnes at det brukes til å belegge blant annet skjæreverktøy.

Overflaten gir ingen misfarging fordi stoffet under normale forhold ikke reagerer kjemisk med andre stoffer.

Slukristene er tilgjengelige i lengder på 600, 700, 800, 900, 1000 og 1200 mm.

Bilder av Purus Line MATT Svart

For mer Informasjon