Vinner av Visa vägen-prisen i Skåne

Pressemelding   •   sep 30, 2019 07:10 CEST

BLS Industries AB er tildelt Visa vägen-prisen som årets arbeidsgiver i Skåne-regionen

Vi i Purus er utrolig stolte av at vårt konsern BLS Industries AB har blitt kåret til Årets arbeidsgiver i Skåne-regionen av Samhall i deres Visa vägen-pris. Prisen tildeles den virksomheten som bidrar til samhold, bærekraft og integrering. BLS Industries ble nominert med denne hyggelige teksten:

”I et globalt marked med veldig tøff konkurranse og med en produksjonsprosess med kvalitetsstempelet ”Made in Sweden”, bidrar BLS Industries AB til et bærekraftig Sverige. Selskapet har i 25 år sett viktigheten og fordelen av å integrere mennesker med funksjonelle variasjoner i driften. Det er ikke for å være ”snill”, men av den enkle årsak at mangfold bidrar til økt konkurranseevne. Potensiale, muligheter og talent er nøkkelord for å tiltrekke ”riktige” mennesker til selskapet og dermed åpne døren for de som har vært langt fra arbeidsmarkedet. Dette betyr at selskapet bidrar til å bryte med eksklusjon, som igjen bidrar til et bærekraftig Sverige. BLS Industries AB fortjener virkelig å bli tildelt prisen som årets arbeidsgiver.”

Visa vägen-juryen består av erkebiskop Antje Jackelén, H.K.H. Prins Daniel, Samhalls markedsdirektør Mats Eliasson, LOs styreleder Karl-Petter Thorwaldsson og styreleder i Visa vägen, Jan Scherman. På bakgrunn av kriteriene om at arbeidsgiveren daglig må løfte mennesker ved å tro på sine evner og se funksjon i stedet for hindringer, har de utnevnt BLS Industries AB til vinneren i Skåne-regionen.

”Det er utrolig gledelig å se at vårt arbeid med mangfold i virksomheten får den oppmerksomheten det fortjener. Vi er overbevist om at når hvert enkelt menneske kan få være på sitt beste, øker engasjementet, og både vi som selskap og enkeltpersoner blir vinnere. Vår nylig pensjonerte produksjonssjef Jan Meijer, som også ble nominert til årets ildsjel, skal ha mye av æren for at vi mottar denne prisen. Stafettpinnen overrekkes nå til Pär Jörgensen, ny fabrikksjef i Ystad” - sier Rebecka Spånberg, administrerende direktør i BLS Industries AB. Nå venter den regionale prisutdelingen i Malmö Arena 16. oktober der BLS Industries mottar sin pris og deretter fortsetter vi til Vasateatern i Stockholm hvor den nasjonale vinneren blir kunngjort 25. november.

Vi i Norge krysser fingrene for at BLS Industries AB også vinner den nasjonale konkurransen, og sender de varmeste lykkeønskninger til våre svenske kollegaer!

Purus-konsernet er en av Skandinavias ledende aktører for produksjon av sanitærprodukter til bad og kjøkken. I dag har konsernet ca. 200 medarbeidere og en omsetning på over 500 millioner svenske kroner. Produktene er produsert i Sverige og virksomheten har salgsselskaper i Norden og Storbritannia. Purus markedsfører deler av sin produktlinje under merkenavnene Maxiflex i Danmark og Joti i Norge. I konsernet inngår også de uavhengige selskapene Jafo og Unidrain.

Kommentarer (0)

Kommentar