REKORDTALL FOR TECHNOGYM`S KAMPANJE “LET'S MOVE FOR A BETTER WORLD 2019”

Pressemelding   •   apr 03, 2019 08:57 CEST

Let`s move for a better world

For sjette år på rad har verdens største sosiale kampanje innen helse og trening knyttet over 200 000 mennesker over hele verden sammen. Deltakerne har bidratt ved å donere sin fysiske aktivitet til en god sak.

01. April 2019 kunngjorde Technogym, verdensledende innen trening og velvære, årets resultater av den verdensomspennende kampanjen “Let`s Move for a Better World” 2019». En sosial, global kampanje som tar opp kampen mot det økende problemet fedme og fysisk inaktivitet, særlig blant barn og unge. Kampanjeperioden i år var 11. – 30. Mars.

Resultatene og engasjementet rundt årets kampanje er overveldende. Over 200 000 mennesker over hele verden har vært delaktige og donert sin aktivitet til formålet. Det hele er mulig takket være Technogym´s skybaserte økosystem, en åpen plattform som inkluderer treningsutstyr og den digitale plattformen My Wellness Cloud. Her registrerer alle deltakerne enkelt sine Move`s (fysisk aktivitet) for så å donere aktiviteten til det senteret de er tilknyttet.
Jo større aktivitet – jo større donasjon

Hvordan fungerer det:

All aktiviteten blir logget i MyWellness, den første åpne plattformen i bransjen, som forbinder mennesker og treningsfasiliteter over hele verden. Nytt i år har vært at i tillegg til å registrere aktivitet på Technogym´s maskiner, har det også vært mulig å registrere utendørs aktivitet. MyWellness har en innebygd GPS og pulsmåler som kan tracke og registrere utendørs aktivitet som løping og gåing.

I år har kampanjen gitt et økende antall deltakere muligheten til å vinne og donere Technogym utstyr. Et belønningssystem med forhåndsdefinerte mål på aktivitet som utføres, delt opp i tre ulike nivå gjør at alle har lik forutsetning for å vinne. Enkelt fortalt, dersom senteret klarer så og så mange move`s, så får senteret utstyr til en gitt verdi. Utstyret doneres deretter til et ideelt foretak som en skole eller en relevant non-profitt organisasjon.

I tillegg til å skape økt bevissthet og engasjement rundt fedme og inaktivitet er kampanjen et godt eksempel på hvordan teknologien kan bidra til å hjelpe sentrene med å motivere medlemmene til mer aktivitet.

Resultater fra årets kampanje på verdensbasis:

• 1373 treningsfasiliteter i 32 land deltok
  • 200 000 deltakere samlet MOVE`s i kampanjeperioden
  • Totalt ble over 766 millioner MOVE`s registrert
  • Dette tilsvarer over 345 millioner kalorier brent, eller ca 4,9 millioner kg tapt

Resultater fra årets kampanje i Norden:

• 19 245 298 move`s
  • 44 treningssentre deltok
  • 4925 deltakere

I tillegg til å vinne treningsutstyr, vil en representant fra hver av de deltakende treningssentrene få mulighet til å delta på Technogym Forum i Technogym Village, i Italia 16, - 19. Mai. Forumet lar deltakerne dele sin kunnskap om hvordan fysisk aktivitet kan gi et viktig bidrag til å bygge et mer bærekraftig samfunn, basert på personlig helse. Og selvsagt også for å feire vinnerne av kampanjen under den offisielle prisutdelingen.

Qicraft er Nordens ledende partner for treningsutstyr og tilhørende tjenester for helse- og trening. Vår ambisjon er å hjelpe våre kunder med å investere i lønnsom virksomhet og levere de beste resultatene innen helse og velvære. Navnet Qicraft reflekterer de markedene vi opererer i og våre ambisjoner: Qi er energi og bevegelse, Craft står for kvalitet og kompetanse. Vår misson er Activating people og fungerer som vår lederstjerne i alt vi gjør.

Kommentarer (0)

Kommentar