Drammen-hotelldirektør vant prestisjetung kåring

Pressemelding   •   jan 10, 2020 11:00 CET

Foto: Camilla Bergan

(Drammen, 10-01-20) Hotelldirektør Anne-Margrethe Tveit fra Quality Hotel River Station vant prisen som “Årets Hotelier 2019” under prisutdelingen HSMAI Awards arrangert av HSMAI Norge.

Torsdag 9. januar arrangerte HSMAI Norge “HSMAI Awards 2019” som er en av bransjens gjeveste prisutdelinger på Scandic Fornebu. HSMAI-prisene er det norske reiselivets årlige bransjekåring der man feirer de beste innenfor markedsføring, events og lederskap i Norge. Hotelldirektør på Quality Hotel River Station, Anne-Margrethe Tveit, var sammen med fire andre nominert til prisen “Årets Hotelier” og ble vinner av den gjeve prisen under gårsdagens prisutdeling.

"Å vinne “Årets Hotelier” blant så mange dyktige kollegaer i vår bransje er noe av det største jeg har opplevd i min karriere", sier den stolte den stolte hotelldirektørenen Anne-Margrethe Tveit.

Det er en jury med administrerende direktører fra blant annet Nordic Choice Hotels, Scandic Norge og Thon Hotels som avgjør hvem som vinner de prestisjetunge prisene.

Juryens begrunnelse for tildelingen:

“Anne-Margrethe beskrives som en sterk og tydelig leder med stor arbeidskapasitet. Hele tiden er målet å gi gode opplevelser for gjesten. Gjennom sin yrkeskarriere har “Årets Hotelier” ledet hoteller i forskjellige segmenter og av forskjellige størrelser, både veletablerte og nye. 2019 var et ekstra travelt år. Etter å ha avsluttet et stort utbyggingsprosjekt ble hun satt til å lede et helt nytt hotellprosjekt som åpnet dørene på slutten av året. Her fikk hun brukt sin lange erfaring både innen hotell, utvikling, salg og ikke minst rekruttering. Da hotellet åpnet, var ordrebøkene allerede velfylte. Dette er en hotelleder med masse energi, mot og stor begeistring” står det i juryens begrunnelse.

"Prisen kan jeg takke alle de fantastiske kollegaene mine for, som hver dag gir alt for våre gjester og hverandre. Jeg er heldig som har fantastiske ledere i Quality Hotel og Nordic Choice Hotels, som gjør at jeg får utvikle meg og mitt team hver eneste dag", forteller hotelldirektør Anne-Margrethe Tveit.

Her var kandidatene til “Årets Hotelier 2019”:

Lisa Blom

Marketing and Communication Coordinator
Quality Hotel™ River Station
E: helle.andersen@choice.no

På Quality Hotel™ er betydningsfulle møter i fokus. Her møtes kolleger på konferanse og barnefamilier for kvalitetstid sammen. Quality Hotel er en av Nordens største hotellkjeder med 60+ konferanse- og familiehotell spredt utover Norge, Sverige og Danmark. Alle hotellene er sertifiserte etter bærekraft standarden ISO 14001. Quality Hotel er en del av Nordic Choice Hotels og markedsfører restaurantene i Brasserie X. Les mer om Quality Hotel på www.choice.no/.se/.dk