Knut Eivind Berg blir hotelldirektør på Quality Hotel Pond

Pressemelding   •   jun 08, 2015 09:28 CEST

Den erfarne hotellmannen Knut Eivind Berg påtar seg det viktige nyåpningsprosjektet og den viktige oppgaven som hotelldirektør på nye Quality Hotel Pond som åpner dørene på Forus ved Stavanger 4. april 2016.

- Knut er en ekte Choicer med energi, mot og begeistring i årene. Knut kan hotellfaget, han kan sin hjemmeregion og er en viktig bidragsyter i Nordic Choice systemet. Vi er sikre på at Knut vil bygge opp Quality Hotel Pond som en viktig hotellaktør i Stavanger, sier Katalin Paldeak Pålsson, COO Nordic Choice Hotels.

Berg har lang ledererfaring i hotellbransjen. De siste årene har han vært i spissen for flere av Nordic Choice Hotels strategiske storsatsninger som Clarion Hotel Stavanger og Clarion Hotel Royal Christiania. Berg har også ledet hele hotellkjeden Comfort Hotels, da hotellkjeden trengte vikarierende leder for en periode. Berg er bosatt i Stavanger og Pond-prosjektet passer perfekt som neste stopp.

- Nå trenger vi Knuts erfaring og energiske lederevne i et turbulent hotellmarked, og takker for at han tar på seg oppgaven, sier Katalin Paldeak Pålsson, COO Nordic Choice Hotels.

Knut Eivind Berg begynner i stillingen 1. august.

Quality Hotel en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledende hotellkjeder med 178 hoteller på mer enn 100 destinasjoner i Skandinavia og Baltikum. Quality Hotel er attraktive fullservice hotell med vekt på kurs, konferanse og møter. Lokalisert i sentrum av mindre og mellomstore byer, i utkanten av de største byene og ved sentrale flyplasser i Skandinavia. Kjedens kundeløfte er ”It`s taken care of.” Quality Hotel har 54 hoteller i Norden. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.