Ledertalent blir driftsdirektør for Quality Hotel

Pressemelding   •   mai 03, 2016 11:30 CEST

Tidligere vinner av «Årets unge Hoteliér»-prisen, Henrik Ståhl, blir driftsdirektør for Quality Hotel i Norge. Ståhl kommer fra stillingen som hotelldirektør på Quality Airport Hotel Gardermoen.

- Med sin hotellkompetanse, lederegenskaper og entusiasme, er Ståhl en viktig bidragsyter for Quality Hotel. Hans driftserfaring og inngående kjennskap til Quality-kjeden, gjør han til en utmerket match for oss. Vi gleder oss til å få den energiske hotellmannen på plass, sier Eivind Tangvik, kjededirektør for Quality Hotel.

Ståhl har lang ledererfaring fra hotellbransjen og begynte sin hotellkarriere hos Nordic Choice Hotels i 1999. I tillegg til direktørjobben på Quality Airport Hotel Gardermoen, har Ståhl arbeidet som hotelldirektør på Quality Hotel 33 på Økern og Quality Spa & Resort Norefjell. Under sin tid på Norefjell arbeidet han først som hotellsjef for deretter å ta på seg oppgaven som hotelldirektør. I 2014 ble han tildelt prisen «Årets Unge Hoteliér 2014» av HSMAI, med påfølgende studier ved «General Manager Program» på Cornell University.

- Jeg gleder meg til å ta fatt på nye spennende arbeidsoppgaver i Quality Hotel Norge. Ambisjonen er å tilføre nye perspektiver på hvordan vi best kan drifte kjeden videre, og på den måten bidra til å styrke kjedens markedsposisjon til et naturlig førstevalg for gjesten, sier Henrik Ståhl, ny driftsdirektør i Quality Hotels.

Quality Hotel er en av Nordens største hotellkjeder med 61 hotell i Sverige, Norge og Danmark. Kjeden er i en ekspansiv fase og har det siste året åpnet flere nye flaggskiphotell i Norden, blant annet Quality Hotel Pond i Stavanger og Quality Hotel View på Hyllie utenfor Malmø. Planen er å fortsette veksten og styrke posisjonen til Quality Hotel i Norden. Hos Quality Hotel skal gjestene sjekke inn med et smil om munnen, og sjekke ut med latterkrampe uansett om man er på familieferie eller forretningsreise.

Quality Hotel en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledende hotellkjeder med 185 hoteller på mer enn 100 destinasjoner i Skandinavia og Baltikum. Quality Hotel er attraktive fullservice hotell med vekt på kurs, konferanse og møter. Lokalisert i sentrum av mindre og mellomstore byer, i utkanten av de største byene og ved sentrale flyplasser i Skandinavia. Kjedens kundeløfte er ”It`s taken care of.” Quality Hotel har 61 hoteller i Norden. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.