Quality Hotel Edvard Grieg ønsker svette gjester

Pressemelding   •   sep 23, 2019 10:00 CEST

(23-09-2019, Sandsli/Bergen) Frem til 29.september har Quality Hotel Edvard Grieg ambisjoner om å øke pulsen til både gjester og ansatte. For hver halvtime medarbeiderne på hotellet trener, donerer hotellet og Nordic Choice Hotels 15 kr til UNICEF sitt arbeid for å hjelpe barn utsatt for barnetraffikking i Asia.

Initiativet “Puls for UNICEF” ble gjennomført for første gang i 2009 og er et av flere initiativ knyttet til hotell selskapets mangeårige samarbeid med UNICEF. Målet med samarbeidet er å bidra til at barn skal få en trygg natts søvn uansett hvor i verden de befinner seg. Aktiviteten gjennomføres årlig på alle Nordic Choice-hotellene i Norden og Baltikum, og har en varighet på fire uker.

"Siden oppstarten av samarbeidet med Unicef for 10 år siden, har Nordic Choice Hotels donert til sammen NOK 28 millioner. “Puls for UNICEF” er et av tiltakene som virkelig skaper engasjementet blant våre medarbeidere på hotellet. I år som i fjor inviterer vi gjester som besøker oss til også å være med å svette inn sine bidrag", sier hotelldirektør Kjetil Røed på Quality Hotel Edvard Grieg.

Fjorårets treningsøkter resulterte i en donasjon på 1,4 millioner kr til UNICEF.I 2018 deltok over 4100 medarbeidere i Nordic Choice Hotels i trenings initiativet. Nå ønsker hotellet å motivere gjestene sine til å delta.

"Gjennom vårt mangeårige samarbeid med UNICEF har vi sett at folk både liker og ønsker å engasjere seg. Med “Puls for UNICEF” gir vi nå gjester og ansatte en arena for å hjelpe barn utsatte for menneskehandel med å få en bedre fremtid, samtidig som de gjør noe bra for egen helse. For oss er dette trening som gir ekstra mening og vi gleder oss til en aktiv måned", sier Kjetil Røed.

Inviterer til trening med mening

Sammen med blogger, forfatter, personlig trener og kostholdsveileder Desirée Andersen arrangerer Quality Hotel Edvard Grieg en weekend fylt med inspirasjon, sosial trening, foredrag og matkurs 27. - 29.september hvor temaet er “Boost din Livsstil”. Trolig er det første gang noe lignende arrangeres i en storby, da man tradisjonelt sett må reise til høyfjellet for å få samme tilbud/innhold.

Nå ønsker hotellet å gi Bergenserne en smakebit på weekend-programmet og inviterer til en felles 30-minutters økt, torsdag 26.september fra 16.00-16.30.

Desirée står for gjennomføringen og lover høyere puls, men samtidig blir det en økt som alle kan gjennomføre uansett form. Quality Hotel Edvard Grieg donerer 15,- per deltaker til UNICEF.

"Jeg gleder meg veldig til en inspirasjonshelg i Bergen som jeg er sikker på vil gi den ekstra boosten vi alle kan trenge av og til. En sunn livsstil handler om å skjemme seg selv bort med gode vaner og det må også være rom for å kose seg. Den berømte balansegangen og smart trening skal vi snakke masse om i september. At vi i tillegg åpner opp for en felles økt der alle som vil er velkommen og det går attpåtil penger til UNICEF er utrolig hyggelig å kunne gjøre", sier Desirée Andersen.

Når:

• Puls for UNICEF trening for alle med Desirée: Torsdag 26. september 16:00 - 16:30 på Quality Hotel Edvard Grieg
  • Trenings- og inspirasjonsweekend med Desirée Andersen og partnere: Fredag 27. - Søndag 29. september

Hvordan melde seg på Puls for Unicef 26. september: Sjekk Facebook eventet: https://www.facebook.com/events/2673137092716728/?ti=icl

Hvordan melde seg på treningsweekend 27-29. september: Sjekk Facebook eventethttps://www.facebook.com/events/330319327649653/?active_tab=about

eller gå rett til påmeldingssiden: http://bit.ly/Treningsevent2019billetter

Kjetil Røed, Hotelldirektør Quality Hotel Edvard Grieg
T: +47 982 95 046
E: kjetil.roed@choice.no

Bilder, Markedsmateriell etc:

Hege Lund Bakke, Hotellsjef Quality Hotel Edvard Grieg
T: +47 936 29 253