Quality Hotel Residence i hundre!

Pressemelding   •   okt 16, 2012 10:51 CEST

Nordic Choice Hotels fortsetter sin satsing i Rogaland. Nå blir Sandnes’ storstue enda større, når hotellet utvides med 100 rom. Dessuten får Vågen en helt ny utsiktspost.

I 2011 ble alle rommene totalrenovert for 15 millioner kroner, og Quality Hotel Residence fremstår i dag som et helt nytt hotell. Nå skal det bli enda større. Nordic Choice Hotels og Amfi Eiendom A/S håper derfor at kommunen vil si ja til en utvidelse av hotellet. Hvis selskapenes styrer godkjenner utbyggingen, vil hotellet få 100 nye rom.

-          Quality Hotel Residence er en institusjon i Sandnes. Vi vil at det skal være et naturlig samlingspunkt, ikke bare for Sandnesgaukene, men for folk i hele landet. Derfor forsterker vi hotellets posisjon, gjennom å forstørre og fornye det, sier eier og styreleder i Nordic Choice Hotels, Petter A. Stordalen.

Med utvidelsen vil utsikten over Vågen bli bedre enn noensinne. Det skal nemlig bygges en splitter ny frokost- og lunsjrestaurant i toppetasjen, med panoramautsikt over Vågen.

-          Utsikten vil alene være verdt besøket til restauranten. Sandnes har aldri sett noe lignende, sier hotelldirektør Ivan Vågstøl.

Det er den økte markedsveksten som gjør at Quality Hotel Residence er klare for å ta en enda større bit av kaka.

-          Vi er veldig fornøyde med denne utvidelsen. Med hundre nye hotellrom får vi 260 rom. Da vil Quality Hotel Residence bli et av de største hotellene i denne regionen. Som seg hør og bør, sier konserndirektør i Quality Hotels Eivind Tangvik.

Hotellet ligger midt i Sandnes sentrum, nært forretningsområder både på Forus, Sola og i Stavanger. Kurs og konferanseavdelingen har 1400 kvadratmeter med stilfulle og fleksible møterom og fellesområder, med gode muligheter for både store og små selskaper og møter.

Fakta:
Quality Hotel Residence etter utvidelsen

Ca 260 gjesterom
Ny Frokost- og lunsjrestaurant i toppetasjen
Gangbro som forbinder de to hotellbyggene
1400 kvadratmeter møterom/fellesområder

For spørsmål eller ytterligere kommentarer, kontakt

Ivan Vågstøl, hotelldirektør:                       90028785
Evind Tangvik, konserndirektør:                97738777

Quality Hotels en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledende hotellkjeder med en årlig omsetning på mer enn 6,2 milliarder og over 9200 ansatte. Quality Hotels er attraktive fullservice hotell med vekt på kurs, konferanse og møter. Lokalisert i sentrum av mindre og mellomstore byer, i utkanten av de største byene og ved sentrale flyplasser i Skandinavia. Kjedens kundeløfte er ”It`s taken care of.” Quality har 54 hoteller i Norden. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.