Quality Hotel River Station åpner endelig dørene

Pressemelding   •   nov 01, 2019 13:00 CET

Quality Hotel River Station åpner endelig dørene (Foto: Anna NovaLova)

(Drammen 01-11-19) I dag åpnet dørene til nye Quality Hotel River Station i Drammen. De ansatte på det nybygde hotellet ser frem til å ønske alle gjester velkommen og invitere byens innbyggere inn til ulike opplevelser i løpet av åpningshelgen.

I dag kl 12.00 var det offisiell snorklipping med ordfører Tore Opdal Hansen, gårdeier Bane NOR Eiendom representert av Sven Kruse-Jensen og hotelldirektør Anne-Margrethe Tveit. Hotellgjester, samarbeidspartnere og kunder var tilstede under markeringen og kunne nyte deilig kake til sang fra Carl-Henrik Nilsen, tidligere deltaker i Norske Talenter,

𑁋 Endelig er den store dagen her, endelig er vi i gang! Å få åpne dette flotte hotellet i akkurat Drammen, er enormt stort og vi er alle ydmyke over oppgaven. Vi er et veldig stolt team som gleder oss til å vise byen hotellet og alt vi har å tilby, sier hotelldirektør Anne-Margrethe Tveit.

Utover 247 hotellrom har hotellet en hovedrestaurant, Brasserie X, med plass til 80 gjester, Sidespor Bar med utsikt over togskinnene og Drammenselva, shuffleboard, treningsrom, storsalen Elvebredden og 9 konferanserom.

𑁋 Bane NOR Eiendom er veldig fornøyd med samarbeidet med Nordic Choice Hotels og Quality Hotel, og har sett frem til åpningsdagen lenge. Vi gratulerer med dagen og ønsker stort lykke til fremover, sier prosjektsjef Sven Kruse-Jensen fra Bane NOR Eiendom som er hotellets byggherre.

Ordfører i Drammen, Tore Opdal Hansen fikk æren av å klippe snoren og erklære hotellet for offisielt åpnet.

𑁋 Dette en gledens dag! Vi har ventet lenge på et topp moderne kurs og konferansehotell, det har Drammen trengt, og nå har vi endelig fått det, sier Tore Opdal Hansen, ordfører i Drammen.

Hotellet er et konferanserettet hotell i bykjernen av Drammen som også satser på å få mye besøk av drammenserne i hotellets restaurant og bar. Hotelldirektør Anne-Margrethe Tveit kan fortelle at det skal skje mye hyggelig på det splitter nye hotellet under åpningshelgen:

𑁋 I dag kl 16.00 åpner vi for første gang ‘Jazzy After Work’. Her får vi musikk fra Carl-Henrik Nilsen Kvartett og vi serverer Street food-buffet. Resten av kvelden blir det storslått feiring i baren med DJ. Lørdag serverer vi “Lørdagsbrunsj” med noe for enhver og vi håper så mange som mulig kommer innom for å se hotellet i løpet av helgen, avslutter Tveit.

Om Quality Hotel River Station:

• Antall rom: 247 hotellrom og 2 suiter i 14 etasje.
  • Antall etasjer: 14
  • Storsal: Elvebredden med plass til ca. 400 personer
  • Konferanserom: 9 konferanserom
  • Restaurant: “Brasserie X” med 80 sitteplasser
  • Bar: Sidespor Bar
  • Byggherre: Bane NOR Eiendom

Anne-Margrethe Tveit
General Manager
Quality Hotel™ River Station
Email: anne-margrethe.tveit@choice.no

Helle Malene Andersen
Marketing and Communication Coordinator
Quality Hotel™ River Station
Email: helle.andersen@choice.no

Om Quality Hotel™ - For meetings that matter.

På Quality Hotel™ er betydningsfulle møter i fokus. Her møtes kolleger på konferanse og barnefamilier for kvalitetstid sammen. Quality Hotel er en av Nordens største hotellkjeder med 60+ konferanse- og familiehotell spredt utover Norge, Sverige og Danmark. Alle hotellene er sertifiserte etter bærekraft standarden ISO 14001. Quality Hotel er en del av Nordic Choice Hotels og markedsfører restaurantene i Brasserie X. Les mer om Quality Hotel på www.choice.no/.se/.dk