Skifer Hotel på Oppdal blir en del av Quality Hotels

Pressemelding   •   jan 08, 2016 14:42 CET

Skifer Hotel på Oppdal blir del av hotellkjeden Quality Hotels som inngår i hotellselskapet Nordic Choice Hotels som eies av Petter Stordalen.

-Quality Hotel Skifer må være et av Norges råeste møtesteder. Omkranset av 540 tonn med eksklusiv skifer, er hotellet et av de flotteste høyfjellshotellene i hele Norge, og passer som hånd i hanske i vår portefølje. Ambisjonen til Quality Hotels er å tilby konferansehoteller hvor gjesten kommer til dekket bord. Med Quality Hotel Skifer viser vi at vi tar ambisjonen på alvor. Her kan gjestene benytte seg av hotellets velværeavdeling før frokost, møte kollegaer til lunsj og unne seg en skitur på ettermiddagen, sier Eivind Tangvik, Senior Vice President for Quality Hotels.

Omgitt av majestetiske fjell, ypperlige skimuligheter, grønne daler, gode fiskevann og ren luft, tilbyr Quality Hotel Skifer en original og sjarmerende ramme for arrangementer og mindre konferanser, konserter, utstillinger eller kick-off for bedrifter. Med 6 ulike møterom og en konferansesal på 300 kvm, har hotellet kapasitet til å ta i mot opp til 400 personer.

-Vi ser frem til å tilknytte oss Nordic Choice Hotels og bli del av Quality-kjeden. Vi forventer at samarbeidet vil bidra til å videreutvikle Oppdal som en attraktiv helårs destinasjon . Quality Hotel Skifer på Oppdal er kanskje blant Norges råeste møtested for kurs- og konferansemarkedet, med et unikt og bredt aktivitetstilbud, sommer som vinter. Vi valgte Nordic Choice fordi vi mener kjedens konsepter og salgsstruktur passer, sier styreleder i Oppdal Hotelldrift A/S, Øivind Carstens.

Hotellet består av 176 moderne og komfortable overnattingsrom, derav 33 familierom og har totalt 352 senger. Hotellets suite som består av en stor stue med sofagruppe, peisvarme, spisebord for 8 personer, 2 soverom for 4 personer , og har en panoramautsikt mot skibakkene. Hotellet har også et velværesenter med treningsromogbadstue, i tillegg til å tilby ulike velværebehandlinger. Den intime lobbyen i første etasje er det naturlige samlingspunkt i hotellet og er et godt utgangspunkt før man besøker restauranten vis a vis.

Quality Hotels har per dags dato 55 hoteller i Norden.

For spørsmål kontakt:

Eivind Tangvik, Nordic Choice Hotels: 977 38 777

Øivind Carstens, Oppdal Hotelldrift : 926 35 662

Oppdal Hotellinvest AS er byggets eiere og er eid av Arthur og Anders Buchardt, Kjell Inge Røkke og Bjørn Ove Ansnes.

Oppdal Hotelldrift AS er hotellets driftsselskap. Selskapet er eid av Torkel Schive, Frode Hofstad, Rune Nordstokke og Øivind Carstens.

Quality Hotel en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledende hotellkjeder med 178 hoteller på mer enn 100 destinasjoner i Skandinavia og Baltikum. Quality Hotel er attraktive fullservice hotell med vekt på kurs, konferanse og møter. Lokalisert i sentrum av mindre og mellomstore byer, i utkanten av de største byene og ved sentrale flyplasser i Skandinavia. Kjedens kundeløfte er ”It`s taken care of.” Quality Hotel har 54 hoteller i Norden. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.