Tar bølgen for Hyllie!

Pressemelding   •   okt 18, 2012 10:35 CEST

Nordic Choice Hotels har så vidt begynt i Malmø. En avtale er nå tegnet mellom Quality Hotels og utbygger Annehem Bygg & Projekt AB for å bygge et nytt hotell i byen. I 2015 åpner splitter nye Quality Hotel View. Med 300 rom og 16 konferanserom, vil hotellet ta Malmø med storm.

Hyllie har opplevd en ekspansiv utvikling, og mange store selskaper er i ferd med å etablere seg der. Noen av Quality Hotel View nærmeste naboer vil være IKEA og Steen&Strøm. Petter A. Stordalen vil presentere bilder og innvie tomta den 17. oktober.

-          Malmøregionen opplever en vekst vi er nødt til å være med på. Vi har flyttet Øresundsbølgene til land og gjort det om til hotell. Med sine 18 etasjer vil bølgen rage høyt på Hyllie, men den vil ikke falle. Malmø utvikler Hyllie til å bli en fantastisk bydel, og den utviklingen blir Nordic Choice Hotels en del av, sier eier og styreleder i Nordic Choice Hotels, Petter A. Stordalen.

Administrerende direktør i Nordic Choice Hotels, Torgeir Silseth, understreker den strategiske viktigheten av det nye Quality-hotellet.

-          Hotellet vil være i sentrum av det som vil bli en av Malmøs mest levende bydeler. Da vi så denne muligheten måtte vi gripe den. Det er ingen tvil om at Quality Hotel View vil være en viktig brikke for å gjøre Quality Hotels til Nordens beste kurs- og konferansekjede, uttaler administrerende direktør i Nordic Choice Hotels, Torgeir Silseth.

Hotellet vil rage med sine 18 etasjer og 15 400 kvadratmeter. Hele toppetasjen vil være en suite med en av Skånes beste utsikter. Konferansesalen vil bli på 554 kvadratmeter, og er fleksibel slik at den kan deles i tre. I tillegg er det fire konferanserom på 52-61 kvadratmeter og elleve grupperom på 20-39 kvadratmeter.

Det er Annehem Bygg & Projekt AB, et selskap i Peab koncernen som utvikler og forvalter eiendommer i Øresundsregionen, som er utbygger.

-          Det er en glede for oss å jobbe med Nordic Choice Hotels, sier adminsitrerende direktør i Annehem, Pia Andersson. – Quality Hotel View er en visjon som realiseres. Det er byutvikling slik det skal være. Hyllie er nå det mest spennende stedet i Skåne, og vi gleder oss til å se skjønnheten reise seg, fortsetter hun.

Hotellet åpner i 2015. Det inviteres til pressemøte den 17. oktober klokka 1030. Hyllie stationstorg 21

For spørsmål eller ytterligere kommentarer, kontakt

Petter A. Stordalen, eier og styreleder i Nordic Choice Hotels:                                              +47 950 39 755

Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels:                        +47 901 11 969

Mats Paulsson, vice ordförande i Peab AB:                                                                      +46 (0) 733 37 10 00

Pia Andersson, administrerende direktør i Annehem Bygg & Projekt AB:          + 46 (0) 705 90 61 64

Quality Hotels en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledende hotellkjeder med en årlig omsetning på mer enn 6,2 milliarder og over 9200 ansatte. Quality Hotels er attraktive fullservice hotell med vekt på kurs, konferanse og møter. Lokalisert i sentrum av mindre og mellomstore byer, i utkanten av de største byene og ved sentrale flyplasser i Skandinavia. Kjedens kundeløfte er ”It`s taken care of.” Quality har 54 hoteller i Norden. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.