Aurskog og Høland Bygdeservice inngår franchiseavtale med Ramirent

Pressemelding   •   feb 26, 2019 15:37 CET

FOTOTEKST: Nå kan våre kunder enten leie mann og maskin eller bare maskin, sier Hilde Øverby, daglig leder i Aurskog og Høland Bygdeservice, og Geir Helland, Regionleder i Ramirent, som samarbeider om utleie av maskiner og utstyr til bygg og anlegg.

Aurskog Høland Bygdeservice starter opp med utleie av maskiner og utstyr til bygg og anlegg i samarbeid med Ramirent. Bedriften har inngått en franchiseavtale som omfatter utleie av utstyr, hovedsakelig innen bygg og anlegg.

Regionleder i Ramirent, Geir Helland mener et samarbeid med Aurskog og Høland Bygdeservice er et naturlig steg for å befeste deres posisjon i området: - Vi ønsker å yte enda bedre service og tilgjengelighet for våre kunder, og Aurskog og Høland Bygdeservice passer oss veldig godt, sier han.
- De er en samarbeidspartner med høy kompetanse og gode fasiliteter. Samtidig som vi vet at de er en aktør som ivaretar Ramirents grunnverdier på en god måte.

Aurskog og Høland Bygdeservice har tidligere drevet med utleie av utstyr, men omfanget vil bli av en helt annen skala med Ramirent på laget. Utleien vil skje i tillegg til den øvrige aktiviteten.
- Vi kommer til å tilpasse utstyrsparken basert på lokal etterspørsel og behov, men Ramirent har et meget godt logistisk nettverk som Aurskog og Høland Bygdeservice vil få full tilgang til og som dermed gjør det mulig å levere rett utstyr raskt og effektivt, understreker Helland.
Det er planlagt omfattende boligbygging i Bjørkelangen sentrum og man ser at det er et stort potensiale for å leie utstyr til disse prosjektene.

Kraftig forbedret leveringsevne
- Nå kan våre kunder velge om de vil leie mann og maskin eller bare maskin, forteller Hilde Øverby, daglig leder i Aurskog og Høland Bygdeservice. – Med Ramirent på laget kan vi drive utleie i mye større målestokk enn tidligere og vil ha langt mer utstyr tilgjengelig på kort tid, sier hun. Vi kan også tilby våre kunder og eiere trygg opplæring og kompetanseheving gjennom Ramirent-skolen.

I tillegg til å tilpasse utstyrsparken til å matche behovet til lokalt næringsliv ønsker Øverby gjerne at lokale entreprenører tar kontakt for avtale. – Dette er et pluss både for våre eiere og for våre kunder. Med Ramirent i ryggen får vi grundig opplæring i bruk av maskiner og utstyr. Vi tilbyr utleie av utstyr og vi kan i tillegg utføre jobben for kunden med trygg kompetanse i bunn om dette ønskes, påpeker hun.

Aurskog Høland Bygdeservice er et samvirkeforetak som består av gårdbrukere og andre selvstendig næringsdrivende. Bedriften sysselsetter rundt 80 personer, som utfører en rekke ulike arbeidsoppgaver på Romerike, men også i andre distrikter.

Utleieutstyret plasseres på Bjørkelangen, hvor Aurskog og Høland Bygdeservice har hovedkontor.

Inviterer til åpen dag 5.mars kl. 10 – 15
For å feire samarbeidet og synliggjøre tilgjengeligheten og bredden i den utvidede maskinparken, inviteres til åpen dag den 5.mars. Representanter fra Husqvarna, Felleskjøpet og Motek er tilstede, og Ramirentskolen er der for å bl.a. fortelle om sikkerhetskursene de tilbyr. I tillegg gis en gjennomgang av hvordan man sikrer seg i lift. Huskvarna, Avant og Motek demonstrerer utstyr. Gratis hamburgere så lenge lageret rekker i Serviceveien 5, Bjørkelangen.

Kommentarer (0)

Kommentar