Stavern er Norges beste sommerby 2013

Pressemelding   •   jun 13, 2013 10:59 CEST

Norges befolkning har talt, Stavern er Norges beste sommerby 2013. Stavern i Vestfold stakk hårfint av med seieren i Reiseguidens uhøytidelige kåring av Norges heteste sommerby.

Etter at 5645 personer hadde avlagt sin stemme gikk Stavern av med en hårfin seier. Andreplassen gikk til Kristiansand, bronseplass til Skudeneshavn og Fredrikstad landet på en verdig fjerdeplass. De fleste som stemte på Stavern mener at byen har alt en kan ønske seg, men det er først og fremst den fantastiske naturen folk lar seg imponere av.

­–  Stavern er en liten, romantisk by som ligger ved havet. Vi er kjent for å ha flest soldager i året, kunst- og kultur og flotte, kystnære naturområder, forteller Yngve Rakke, turistsjef i Stavern.

Stavern ligger geografisk gunstig til. Det er kort vei til både Oslo og Grenland, samt til ferger over til Danmark og Sverige. Stavern har bystatus og har alt du trenger for en vellykket ferie.

Les mer om Norgesbarometeret på Reiseguiden.no: http://bit.ly/1bvtMzt

Foto: Visit Stavern

For mer informasjon kan du kontakte:
Roy Ismael, +46-708 30 70 03
roy.ismael@reiseguiden.no

Presserom og bilder www.reiseguiden.no/presse

...............................................................................

Reseguiden Interactive AB Första Långgatan 28 B 413 27 Göteborg, Sweden tel: + 46(0)31 774 39 39  www.reiseguiden.no

Om Reiseguiden.no
Reiseguiden.no er et uavhengig nettsted der man kan søke og finne reiser fra hundretalls reisebyråer, reisearrangører, flyselskap og hotellsider. Med vår søkemotor finner man alltid de billigste restplassene, de beste charterreisene, de rimeligste flybillettene, det beste utvalget av leiebiler og de flotteste hotellene.

Kommentarer (0)