NYE RENAULT ZOE ER HER!

Pressemelding   •   jun 17, 2019 13:00 CEST

Syv år etter lanseringen av det som har blitt Europas bestselgende elbil, lanseres nå Nye Zoe, spekket med teknologiske løsninger og en gjennomgående høy kvalitet!

-Nytt batteri med 52 kwh kapasitet
-Ny WLTP* rekkevidde på 390 km
-Lader opptil 22kW med AC og 50 kW DC
-Ny unik ladekabel medfølger
-Levering allerede fra september 2019

NYE RENAULT ZOE
Med det nye batteriet Z.E. 50 (52 kWh) har nye ZOE nå hele 390 km. rekkevidde etter den nye og strengere WLTP målemetoden. Motoren på 100 kW (135 hk) gir høyere dreiemoment (245 Nm) sammen med bedre kontroll og respons ved akselerasjon. 0 til 100 km/t utføres på mindre enn 10 sekunder og topphastighet er nå 140 km/t.

Nye ZOE har en rekke nye førerassistentsystemer

• Trafikkskiltgjenkjenning
  • Automatisk dimming av fjernlys
  • Blindsonevarsling
  • Bakkestartassistenten Auto-Hold
  • Automatisk nød-bremsing
  • Filskiftevarsler og filholderassistent
  • «Handsfree» parkering
  • Parkeringssensorer foran, bak og på sidene
  • Automatisk parkeringsbrems

EKSTERIØR
Nye ZOE har en rekke designendringer. De myke formene fra de tidligere generasjonene er nå mer distinkte. Panseret har fått ny design med tydelige konturer ned mot ladeluken, prydet med Renaults diamantlogo. Støtfangeren har fått et tydeligere preg med ny utforming og med krominnlegg i grillen og rundt tåkelysene. C-formen til de nye LED-lyktene, en form som kjennetegner alle nye Renault-modeller. Den blå kanten rundt Renault-logoene viser tydelig at dette er en elbil.

LED HOVEDLYKTER
Nye ZOE leveres nå med LED-hovedlykter. Disse nye hovedlyktene gjør ikke bare at bilen får et mer sportslig uttrykk, de gir også betraktelig bedre sikt med hele 75% sterkere lys enn halogenlys med samme energiforbruk.

KJØRING MED ÈN PEDAL
Nye ZOE har, i tillegg til en ny elektronisk girspak e-shifter, en ny kjøremodus, som gjør at føreren nesten ikke trenger å bruke bremsepedalen. Når B-modus er aktivert, reduseres farten betydelig raskere når føreren slipper gasspedalen. B-modus gjør det lettere å kjøre, spesielt i bytrafikk eller saktegående trafikk.

INTERIØR
Interiøret er helt nytt, og både instrumentpanel og dashbord har fått ny design for bedre komfort. Renault-konsernets designere har lagt vekt på en finish av høy kvalitet, komfort og ergonomi. En ny detalj det er verdt å legge merke til i nye ZOE, er det 10 tommer store førerdisplayet, som leveres helt fra det laveste utstyrsnivået.
I utstyrsversjonen ZEN har nye ZOE, setetrekk som er 100 % resirkulert stoff.

MULTIMEDIESKJERM
Den 9,3 tommer store berøringsskjermen på midtkonsollen gir tilgang til alle navigasjons- og underholdningstjenestene. Her kan man betjene de ulike førerassistentsystemene, tilpasse fargene på førerdisplayet og gjøre andre endringer i innstillingene for bilen. Systemet Renault EASY LINK er utvidet med spesielle elbilfunksjoner som f.eks. finne ut om det er ledige ladestasjoner i nærheten. Du kan også koble til smarttelefonen og få opp apper på skjermen ved hjelp av Apple CarPlay og Android Auto.

ANDRE NYHETER
-Varme i ratt
-Induksjonslading i midtkonsollen (trådløs lading av smarttelefon)
-Ny ladekabel for lading i både IT og TN-nettverk leveres standard med bilen og har både Schuko- (2,1kw) og Type 2- (3,6kw) kontakt

PRISINFORMASJON
Prisinformasjon vil bli tilgjengelig det om kort tid

RESERVASJON AV NYE RENAULT ZOE

Motor Gruppen overtok 1. september 2010 importen av Renaultbiler og deler fra Renault Nordic. Motor Gruppen var fra tidligere importør av Mitsubishi samt eier av en rekke forhandlere, først og fremst i de store byene. Renault selges nå i 15 av Motor Gruppens egen-eide forhandlere (Motor Forum) samt hos en rekke frittstående forhandlere.

Totalt sett finner du autoriserte Renaultforhandlere på nesten 50 steder i Norge og flere vil komme til etter hvert.
RBI (Renault Bil Import) Norge AS er selskapet som er ansvarlige for salg og markedsføring av både Renault og Dacia i Norge.

Kommentarer (0)

Kommentar