Formel 1 sesongåpning i Melbourne

Renault åpnet Formel 1 sesongen med 2 stk Topp 10 plasseringer

ÅRETS FORMEL 1 SESONG ER I GANG
Renault Sport Formula One Team åpnet 2018 sesongen med både Nico Hülkenberg og Carlos Sainz inne blant topp 10 i det australske Grand Prix. Nico startet fra P7 og endte på samme plass mens Carlos startet i niende og endte som nr 10. Begge sjåførene valgte «et-stopp» strategien i et løp der alle bilene med Renault-motor endte topp 10.

Motor Gruppen overtok 1. september 2010 importen av Renaultbiler og deler fra Renault Nordic. Motor Gruppen var fra tidligere importør av Mitsubishi samt eier av en rekke forhandlere, først og fremst i de store byene. Renault selges nå i 15 av Motor Gruppens egen-eide forhandlere (Motor Forum) samt hos en rekke frittstående forhandlere.

Totalt sett finner du autoriserte Renaultforhandlere på nesten 50 steder i Norge og flere vil komme til etter hvert.
RBI (Renault Bil Import) Norge AS er selskapet som er ansvarlige for salg og markedsføring av både Renault og Dacia i Norge.