RiksTV på Apple TV

Pressemelding   •  apr 06, 2017 12:26 CEST

Jérôme Franck-Sætervoll, administrerende direktør i RiksTV

RiksTV lanserer i dag sin egen app på Apple TV, og gjør det dermed mulig å se RiksTVs kanaler live på Apple TVs fjerde generasjon. Dette inkluderer blant annet TV 2s kanaler, NRK- og Discovery-kanalene – og ikke minst alle RiksTVs strømmekanaler.

- Vi tilbyr nesten alle våre kanaler, med unntak per i dag av kanaler som Viasat4 og TV3 fra MTG, på vår plattform for strømme-TV. Dette er et tilbud vi har hatt på mobil og nettbrett en tid, og som nå også er implementert på Apple TVs fjerde generasjon, sier Jérôme Franck-Sætervoll, administrerende direktør i RiksTV.

- For oss er det en milepæl å være tilstede hos Apple TV med egen app. Vi skal være tilgjengelige på de plattformene hvor våre kunder ønsker å konsumere vårt innhold, sier Jérôme Franck-Sætervoll i RiksTV.

RiksTV distribuerer i dag TV via antenne og det digitale bakkenettet, via internett –til mobil og nettbrett. Med distribusjon også til Apple TV, får forbrukerne enda en måte å konsumere TV fra RiksTV på.

- Vi jobber kontinuerlig med å utvide mulighetene og tjenestene til RiksTVs kunder. Vi tar konsekvensene av at kundene ønsker å være sine egne TV-sjefer. De vil selv velge hvordan de vil se på TV – og det er vår jobb å legge til rette for dette. Vi har lansert mye nytt i de siste årene – og enda mer kommer, sier Jérôme Franck-Sætervoll.

Noen fakta om RiksTVs app på Apple TV:

• Over 40 direktesendte norske og internasjonale TV-kanaler
  • Ukesarkiv fra en rekke kanaler
  • Mulighet for å pause, spole og å starte programmer forfra
  • Samtlige Eliteserien-kanaler fra Eurosport
  • Appen inneholder de samme tjenestene som allerede er å finne i RiksTVs apper for nettbrett og mobil på iOS og Android

Om RiksTV

RiksTV er Norges eneste TV-distributør som gir deg digital-TV og HDTV via antenne og internett.

Vi tilbyr digital-TV i det digitale bakkenettet, som 98 prosent av husstandene og ca. 90 prosent av fritidsboligene i vårt langstrakte land kan få inn med vanlig TV-antenne.

Kapasiteten i det digitale bakkenettet disponeres av NRK og RiksTV. NRKs TV- og radiokanaler er fritt tilgjengelig i det digitale bakkenettet, mens alle øvrige kanaler og innhold er en del av RiksTVs tilbud. RiksPakken er vår største og mest populære kanalpakke.

Kommentarer (0)