Röhnisch AW15

Sesongfargene for AW15 består hovedsakelig av kalde mintfarger og magenta som også passer med lilla og gult, noe som går igjen i hele kolleksjonen. Vårens- og sommerens store trend med blomster tas også med i denne kolleksjonen på en mer grafisk måte, ton-i-ton med Röhnisch snitt Ice Bloom!

Röhnisch’ populære Shape Tights løfter og former, og er medvirkende i et kompresjonsmateriale som gir et jevnt trykk og øker blodtilførselen og sirkulasjonen. Nytt for sesongen er blant annet Shape Fiona 7/8 med et design på rumpen som løfter frem og former. Shape Fiona har nytt snitt, design og funksjon, og har også innsydde refleksbånd på kantene som gir bedre synlighet på løpeturen. Shape Jolie har forseglede sømmer som reduserer friksjonen og vårt nye Ice Bloom-snitt.

Alle Shapte Tights kan lett kombineres med overdeler fra treningskolleksjonen. Trenden med blonder og håndlagde materialer fortsetter med uforminsket styrke, og synes gjennom den rolige og subtile dekorasjonen med inspirasjon fra snøstjerner, kakepapir og laserskåret hullmønster. Klare materialer og mønstre blandes med sporty materialer for en ny og spennende look som kan sees i hele kolleksjonen.

Seamless er en kvalitet som passer bra for yoga og andre mykere treningsformer, fordi de ikke har noen sømmer som gnir mot huden, og for den myke og komfortable følelsen som materialet gir. Nytt for yogakolleksjonen er Siv Yoga Tights som omslutter hælen og gir fotputen best mulig friksjon mot underlaget. Siv Pants er en trendy loosepant med høy drapert hem nedentil.

Röhnisch Runnings kolleksjon fokuserer på varmere plagg med en feminin look og reflekser, med blant annet en softshell-jakke, Fiona Warm Jacket med polstrede og varmende deler.

Hva er Shape Tights?

Röhnisch Shape Tights er laget av et unikt produkt og er et grundig testet Shape-material som inneholder ekstra mye elastan. Tøyet strikkes på høyeffektive maskiner med høyere masketetthet og kompresjonsgrad enn normalt. Det gir en utmerket støtte for lår og mage, samtidig som det blir et jevnt trykk som øker blodtilførselen og sirkulasjonen. Dette gjør at Shape Tightsene passer bra for alle treningsformer og kroppstyper. Kompresjonsmaterialet hjelper også med innhentingen etter trening, og reduserer muskeltrøttheten.

Kolleksjonen slippes i uke 32.

For mer informasjon:

Vennligst besøk: www.rohnisch.se

Bildearkiv: www.rohnisch.com/press

Brukernavn: press

Passord: rohnisch

Pressekontakt Röhnisch

Isabel Öhrn, PR manager
070-594 02 11isabel.ohrn@rohnisch.se

Röhnisch – en svensk historie

Röhnisch lager sportsklær for kvinner, av kvinner. Vi designer og utvikler trendy, fargesterke og funksjonelle sportsklær. Ved å fokusere helt på kvinnen, trenger vi aldri å inngå kompromisser med design, kvalitet eller passform. Röhnisch er en svensk familiebedrift med røtter i en verden av sport og gymnastikk, og drives i dag av tredje generasjon. Vi holder sted i 20 land i ulike kategorier som trening, løping, yoga, golf, bading og jakker.

Sportswear from a female perspective

• outerwear
  • röhnisch
  • running
  • shape tights
  • sportsklær
  • treningsplagg
  • treningsklær
  • träningskläder
  • tights
  • aw15

Röhnisch Sportswear er en svensk familieselskap som lager trening- og golfklær for kvinner. Selskapet ble grunnlagt i 1945 av Helmut Röhnisch, Sveriges første mester i gymnastikk. Siden 1990-tallet har Röhnsich spesialisert seg på treningsklær og var først ute med å lansere en kolleksjon i det funksjonelle materialet microfiber. Med erfaring fra treningsklærnes funksjon, passform og design ble en golfkolleksjon for kvinner lansert i 2002. I august 2008 ble den første Röhnisch Brand Store åpnet i Stockholm. Röhnisch selges nå i 28 land. Hovedkontoret ligger i Örebro. Omsetningen i regnskapsåret 2009/2010 var på 107 millioner SEK.