Rosa arbeidsbukser for kreftsaken

Pressemelding   •   okt 24, 2016 12:19 CEST

Det er ikke så ofte du ser rørleggere i rosa bukser, men i Skien har du denne måneden kunnet se opptil flere.

Tidligere i år snakket de ansatte i Skien Rørleggerforretning om hvordan de kunne samle inn penger til et godt formål, og valgte seg ut Rosa sløyfe-kampanjen for kampen mot brystkreft. Dette førte til at rosa arbeidsbukser ble anskaffet til alle i bedriften.

- Vi ønsket å skape litt blest rundt et godt formål, og diskuterte hvordan vi kunne gjøre det litt artig for å få mest mulig oppmerksomhet. Med mannfolk i rosa bukser, så fikk vi oppmerksomhet med en gang, forteller Lene Bakken i Skien Rørleggerforretning.

Varme & bad-kjeden har vært med på å sponse utrustning

Litt skepsis

Når det kom til stykket var noen av gutta litt skeptiske til de prangende buksene.

- Et par av gutta var litt skeptiske til å begynne med, men når de ser hvor mye positiv respons vi får så har det blitt mest gøy, forteller Bakken videre.

-Kundene har også vært veldig positive.

- De fleste synes det er veldig artig, og at initiativet er bra. Spesielt har vi fått god respons fra kvinnelige kunder, fortsetter hun.

Håper på årlig stunt

Dette er ikke første gangen de ansatte i Skien Rørleggerforretning har gått sammen for å samle inn penger til et godt formål. I fjor auksjonerte de bort en middag med en rørlegger og samlet inn 10.000 kroner til barneavdelingen på Sykehuset Telemark.

- Det har kanskje blitt en bevisst greie for bedriften. Det var veldig artig i fjor, og de satte stor pris på gaven. Det tror jeg Kreftforeningen vil gjøre i år også, sier Bakken.

Skaper samhold

Initiativet er ikke bare bra for Kreftforeningen og Rosa Sløyfekampanjen. Bakken forteller at det også styrker samholdet i bedriften å jobbe sammen for en god sak.

- Det å få en felles sak å jobbe for har styrket samholdet i bedriften, og samarbeidet oss imellom. Jeg vil definitivt anbefale andre bedrifter å sette i gang slike tiltak. Det er et win-win-prosjekt, avslutter Bakken.

Takknemlige for støtten

Kreftforeningen synes også de rosa rørleggerne er et morsomt initiativ, og understreker at de er veldig takknemlige for støtten.

- Vi er jo veldig glad for engasjementet. Rosa Sløye har jo blitt en folkebevegelse, og mange engasjerer seg. Dette er jo en morsom måte å engasjere seg på. Det er fint at Skien Rørleggerforretning har funnet en hyggelig måte å støtte saken på, og det virker som de har det morsomt underveis, sier Marit Sophie Egge, Aksjonsleder Rosa sløyfe.

Hun understreker også at synligheten er bra for saken.

- Rosa bukser er iøynefallende og det er jo litt uvanlig med rørleggere med rosa bukser. Det blir spennende å se hvor mye de klarer å samle inn. Vi i Kreftforeningen sier tusen takk og er veldig glad for engasjementet.

Rørentreprenørene Norge er en bransjeorganisasjon for rørleggerforetak av ulik størrelse og markedsorientering. Rørentreprenørene Norge er tilknyttet Næringslivets Hovedorganisasjon og Byggenæringens Landsforening. Organisasjonen ble stiftet i 1913.

Skikkelig rørlegger er rørbransjens egen forbrukerportal som informerer om valg av skikkelige rørleggere og skikkelige produkter. Sidene inneholder også relevante artikler om alt fra oppussing, nybygg og vedlikehold til vannskadeforebygging og gjeldende regelverk. For ytterligere informasjon, besøk www.skikkeligrørlegger.no.

Kommentarer (0)