Gå videre til innhold
Bildet over: HeadLamp 750 er resultatet av lang tids utvikling basert på tilbakemeldinger fra kunden.

BioLite presenterer den høytytende hodelykten HeadLamp 750

Nyskaperen innen energiløsninger utenfor strømnettet, BioLite, er stolte over å kunne lansere HeadLamp 750. En USB-ladbar hodelykt på pro-nivå, som er utformet for å levere kraftig lumen, samtidig som den tilbyr enestående komfort og er ekstremt kompakt.

Med den nye oppladbare og funksjonsspekkede pro-hodelykten HeadLamp750 sikter innovatøren BioLite mot å nå toppen innen kategoriene ytelse og passform. BioLite er stolte over å kunne presentere HeadLamp 750, med blant annet to unike lysinnstillinger, lav vekt samt mulighet til lading under bruk.

En høytytende hodelykt med optimert design

“HeadLamp 750 is the culmination of years of engineering, development, and user feedback,” sier BioLites VD Jonathan Cedar, “We’re thrilled to deliver a pro-level offering that puts users in total control of their lumens and runtimes. And coming in at only 150g, we do so with a form factor that acknowledges fit as a key element of performance.”

Med BioLites prisbelønte 3D SlimFit-konstruksjon integrerer HeadLamp 750 elektronikk direkte i det 3D-støpte båndet. Dermed skjærer BioLite ned på unødvendige materialer og sørger samtidig for optimal design og vekt på lykten. Hodelykten har en drivenhet med et medfølgende siktlys og en vekt som fordeles på en optimal måte mellom for- og bakside. Vektfordelingen sammen med den perfekte passformen gir en balansert og komfortabel følelse, og hodelykten oppleves derfor mer som et pannebånd enn noe annet.

To unike lysinnstillinger

HeadLamp 750 er utformet for å gi brukeren full kontroll over energiforbruket sitt og har to unike lysinnstillinger: Constant Mode og Run Forever Mode. Constant Mode-innstillingen gir brukerne mulighet til å opprettholde et fast belysningsnivå uten tap av lysstyrke, noe som skiller seg fra de vanlig forekommende auto-regulerte lysinnstillingene som finnes i de fleste hodelykter og normalt fører til en ufrivillig dimming av lyset. Run Forever Mode utnytter ladekapasiteten til HeadLamp 750. Det gir mulighet for å koble til en ekstern strømkilde, for eksempel en USB-lader (powerbank), og lade hodelykten mens du løper. Batteritiden kan dermed forlenges betydelig "on the go".

“With one of the best lumen-to-gram ratios on the market, we’re proud to contribute to a growing trend of high-intensity gear that can deliver robust features while challenging the norms of weight and bulk", sier Cedar.

BioLites produkter er å få hos flere forhandlere over hele landet, og HeadLamp 750 blir snart å finne hos velassorterte sports- og friluftsbutikker. Anbefalt CA-pris er 1 350,00 NOK.

Tekniske spesifikasjoner:

• Vekt = 150 g
  • Lumenalternativ = 750 LUMENS BURST/500 LUMENS HIGH/5 LUMENS LO (reservestilling)
  • 8 lysinnstillinger (alle dimbare)
    • Hvitt fokusert lys
    • Hvitt spredt lys
    • Hvitt fokusert + spredt lys
    • 30-sekunders BURST (intensivt lys)
    • "White strobe"-innstilling (advarsels-/varsellys)
    • "Red flood"-innstilling som opprettholder mørkesynet
    • "Red Tail Light"-innstilling som gir et mildere rødt lys bakfra
    • "Red Tail Strobe"-innstilling som fungerer som advarsels-/varsellys bakfra
  • Maksimal rekkevidde = 130 m
  • Batteri = USB-oppladbart 3000 mAh litiumionebatteri
  • Batteritid = 150 LO/7 HI Burn Time
  • Sikkerhetsfunksjon: Reserveeffektinnstilling = 8 timer på LO
  • Constant Mode = 500 lumen i to timer
  • Reservekraftinnstilling: 8+ timers batteritid (5 lumen)
  • Run Forever-kabel (120 cm lang) med ladefunksjoner (såkalt "Pass through") for Powerbank og andre ladeenheter.
  • Leddet frontramme
  • 3D SlimFit-konstruksjon med fuktavvisende stoff
  • Vannbeskyttelse = IPX4
  • Innstilling for batterilåsing som gir sikker transport og batterisparing
  • Fås i to pene farger: Midnight Grey og Moss Green.

Er du nysgjerrig på HeadLamp 750 og vil vite mer? Ta kontakt med oss:

E-post: michael.carlander@roswi.se

E-post: cecilia.theisinger@roswi.se

Roswi er en grossist og importør av kvalitetsprodukter innen kjøkken, sport, fritids- og utendørsliv. Under ett og samme tak samler Roswi noen av verdens absolutte toppmerker. Produkter som er like flotte å se på som de er fullendte i funksjon. Alt er nøye utvalgt og testet av selskapet selv.

Blant de kjente varemerkene finner du ENO, Hydrapak, Kupilka , Fällkniven med flere. For mer informasjon om varemerkene som Roswi AB representerer, se www.roswi.no.

Kvalitetsprodukter innen kjøkken, sport, fritid og friluftsliv

Blant de kjente varemerkene finner du ENO, Hydrapak, Kupilka , Fällkniven med flere. For mer informasjon om varemerkene som Roswi AB representerer, se www.roswi.no.

Roswi NO
Vendevägen 85B