Royal Caribbean rekordvinnare i Grand Travel Award

Pressemelding   •   feb 17, 2017 11:03 CET

Royal Caribbean vinnare i Grand Travel Award, kategori "Bästa kryssningsrederi internationellt"

Inför ett fullsatt Grand Hotel presenterade igår branschtidningen Travel News resebranschens egen Oscarsgala, Grand Travel Award. 22 gånger har Royal Caribbean knipit förstaplatsen i ”Bästa kryssningsrederi internationellt”, i år i konkurrens med övriga nominerade Hurtigruten, MSC Cruises och Norwgian Cruise Line.

Juryns motivering:
”Med världens största kryssningsfartyg, Harmony of the Seas, i trafik från och med maj 2016 och höghastighetswifi på samtliga fartyg ligger rederiet som vanligt långt fram när det gäller produktutveckling”.

Det prestigefyllda priset är framröstat av resebyråanställda över hela Sverige som betygsätter de nominerade företagen utifrån tre kriterier:
- Support/service
- Produktkvalitet och utveckling
- Marknadsaktiviteter/reklam
Betygen har sedan viktats till en slutpoäng där Royal Caribbean fortsätter sin starka trend.

- Vi är oerhört stolta och vill tacka alla agenter som har röstat på oss och som dessutom har bidragit till vårt rekordår. Fler gäster än någonsin har valt att resa med oss år 2016, säger Johan Rudolf, Country Sales Manager i Sverige. Jag vill också tacka vårt svenska team som ger 100 % för att presentera vår fantastiska produkt. Vi går en spännande framtid till mötes med nya innovativa fartyg på väg ut på marknaden som kommer att innebära ytterligare utveckling av kryssningskonceptet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:Johan Rudolf, Country Sales Manager Royal Caribbean Sverige, mobil: +46 703 914 2277, e-post:jrudolf@rccl.com

Mer info om Grand Travel Award.

Royal Caribbean Cruises Ltd. (RCCL) är ett globalt kryssningsföretag som äger rederierna Royal Caribbean International, Celebrity Cruises, Azamara Club Cruises, Pullmantur,  CDF Croisières de France samt 50 % av TUI Cruises. Tillsammans har dessa sex varumärken 47 fartyg i trafik och tolv under konstruktion.

Våra rederier erbjuder ett brett urval av faciliteter och aktiviter ombord, som till exempel rymliga poolområden och solterrasser, gym, spa, klättervägg, surfsimulator, vattenrutchkanor, barnklubbar, skridskobana, en mängd restauranger och caféer, professionella shower och underhållning.

Ytterligare information finns på http://www.rclcorporate.com/ samt på respektive varumärkes hemsida.