Åpner varehus nummer 30 i Mosjøen

Åpner varehus nummer 30 i Mosjøen

I morgen åpner den svenske varehuskjeden Rusta sitt andre varehus på Helgeland, og nummer 30 på det norske markedet. Både norgessjefen og den nye varehussjefen gjør seg klar for åpningsfest i Mosjøen.

I 2017 åpnet Rusta sitt første varehus på Helgeland. Nå åpner varehuskjeden sitt andre varehus i regionen, nærmere bestemt i Mosjøen. Det nye varehuset i Helgeland Handelsplass strekker seg over 2 200 kvadratmeter og blir arbeidsplass for 12 Mosjøværinger.

En publikumsmagnet – forventer hundrevis i kø
Norgessjefen i Rusta Erlend Kramer og varehussjef Anders Eliassen ser lyst på morgendagens åpning og forventer at store folkemengder stiller opp.

– Vi ser svært positivt på etableringen, og føler oss trygge på at Rusta vil gi et løft til handelstilbudet i området. Rusta har vist seg å være en populær publikumsmagnet. Vi merker at etterspørselen etter produkter til lave priser innen hjem- og fritidssegmentet er stort. Tidligere har vi sett 300-400 mennesker i kø på åpningene. I morgen tror jeg det blir minst like bra trøkk, sier Erlend Kramer, norgessjef i Rusta.

– Vi gleder oss stort til åpningsfest i Mosjøen i morgen. Klokken 09:00 står vi klare for å si velkommen til alle som har møtt opp. For de som kommer ekstra tidlig skal vi sørge for både kaffe og noe godt å tygge på. Dette blir utrolig spennende, legger Anders Eliassen til.

Fortsetter veksten i Norge
Konseptet til Rusta går ut på å tilby kunder i Sverige, Finland, Tyskland og Norge nesten alt til hjemmet til svært gunstige priser. Med sentrale innkjøp uten mellomledd og effektiv distribusjon kan varehuskjeden holde prisene nede uten at det går på bekostning av kvalitet. Rusta har innredning, forbruksvarer, sesong- og DIY-produkter for de som vil fornye og fylle opp innendørs og utendørs.

I løpet av 2019 fortsetter Rusta å åpne nye varehus på det norske markedet med etableringer i Elverum, Kristiansund, Larvik, Volda og Fredrikstad i tillegg til morgendagens premiere i Mosjøen.

– Vi har fortsatte store ambisjoner for Rusta i Norge. I tillegg til at vi er på utkikk etter nye lokaler som passer våre krav, får vi også stadig henvendelser fra kunder som ønsker Rusta til sin kommune. Det er hyggelig med kunder som heier på oss, avslutter Kramer.

Om Rusta

Rusta tilbyr hjem- og fritidsprodukter av god kvalitet, til markedets beste pris. Sortiment er bredt og bedriften tilbyr produkter innenfor kategoriene hjem & innredning, gjør det selv, fritid, skjønnhet & helse, hage og jul – alltid til overraskende lave priser. Rusta er et svensk foretak og det første varehuset åpnet i 1986. Rusta har i dag mer enn 3000 ansatte, 93 varehus i Sverige, 30 i Norge, 2 i Tyskland, 24 i Finland samt 4 innkjøpskontorer i Asia. 2017/2018 omsatte Rusta for 5,1 milliarder svenske kroner og hvert år besøker mer enn 20 millioner kunder varehusene. Rusta.com.