Rusta entré, OTI-sentret Orkanger

Rusta feirer åpning av varehus nr. 25 i Orkanger

PRESSEMELDING 4. SEPTEMBER 2018

Rusta feirer åpning av varehus nr. 25 i Orkanger

Onsdag 5. september åpner den svenske lavpriskjeden Rusta sitt nye varehus på Orkanger. Varehuset blir det 25. i Norge, og etableringen i Norge har gått over all forventning. Selskapet kjører nå på for videre ekspansjon i Norge, der man allerede i november 2018 vil ha totalt 28 varehus.

Det nye varehuset – som strekker seg over 2100 kvadratmeter og ligger i det populære OTI-sentret – blir arbeidsplass for ca. 15 orkdalinger.

- OTI-sentret er godt kjent i regionen og har en god miks av restauranter og motebutikker, men senteret har savnet en utpreget lavprisaktør innen hjem- og fritidssegmentet, som vi nå gjør noe med gjennom vår etablering. Vi tror derfor at Rusta vil bli et populært tilskudd i butikktilbudet på Orkanger, sier Erlend Kramer, landssjef for Rusta i Norge.

I vår åpnet Rusta hele fem varehus på det norske markedet.

- Det er utrolig moro at Orkanger nå får sitt eget Rusta-varehus. Det er tydelig at konseptet med kvalitetsvarer til laveste pris har tatt Norge med storm, sier Lise Teigaas, varehussjef for Rusta i Orkanger.

Den svenske lavpriskjeden Rusta har hatt en svært kraftig vekst i Norge og er nå etablert over hele landet – fra Bodø i nord til Kristiansand i sør. Til tross for den raske ekspansjonstakten viser Rusta lønnsomhet på det norske markedet. Dette har gitt norgessjefen frie tøyler til å øke ekspansjonstakten den siste tiden.

Bare et år etter norgeslanseringen i oktober 2014 nådde Rusta målet om én million betalende kunder. I dag har selskapet nesten 400 ansatte på landsbasis og 25 varehus med et totalt salgsareal på ca. 40 000 kvadratmeter.

Det er planlagt ytterligere varehusåpninger i Norge i løpet av høsten 2018. Varehuset på Orkanger blir nummer 141 for kjeden, som i dag er etablert i Sverige, Norge, Finland og Tyskland.

Hvis du ønsker mer informasjon, kan du kontakte:

Erlend Kramer, landssjef Rusta Norge, telefon: +47 2 62 698, e-post: erlend.kramer@rusta.com

Lukas Loeb, kommunikasjonsrådgiver, telefon +47 8 20 639, e-post: lul@pr-o.no

Om Rusta

Rustas visjon er å bli nr. 1 for livet hjemme. Rustas sortiment er bredt og bedriften tilbyr produkter innenfor kategoriene hjem & innredning, gjør det selv, fritid, skjønnhet & helse, hage og jul – alltid til overraskende lave priser. Rusta er et svensk foretak og det første varehuset åpnet i 1986. Rusta har i dag mer enn 2000 ansatte, 90 varehus i Sverige, 25 varehus i Norge, 2 varehus i Tyskland samt 4 innkjøpskontorer i Asia. I 2017-18 omsatte Rusta for 5,1 milliarder svenske kroner og hvert år besøker mer enn 20 millioner kunder varehusene. Rusta.com.

Therese Skalman

Pressekontakt Market PR Coordinator Market PR 0046726017510