Påskeruter

Påskeruter

I påsken vil enkelte linjer og avganger ha endrede tider. I tillegg vil det utføres arbeid som medfører noen avvik i T-bane og trikketilbudet.

I påsken blir det søndagsruter for alle transportmidler skjærtorsdag, langfredag, 1. og 2. påskedag. Nattbussene kjører natt til alle helligdager. Påskeaften blir det lørdagsruter for alle transportmidler.

I tillegg til at enkelte linjer og avganger har endrede tider i påsken, settes det inn erstatningsbusser for T-banen mellom Tøyen og Helsfyr, og buss for trikk mellom Jernbanetorget og Ljabru. Beregn god tid og sjekk de nye tidene i reiseplanleggeren på ruter.no eller i RuterReise-appen.

T-banen

Fra lørdag 24. mars til og med mandag 2. april oppgraderes sporene mellom Helsfyr og Tøyen, og vi kjører derfor buss på strekningen. Du kan lese mer om arbeidene her.

Bussene vil stanse på holdeplassene Tøyen skole ved plattform C i Hagegata, Ensjø T i Ensjøveien, og Helsfyr bussterminal ved plattform H.

Slik kjører T-banen i påsken:
Linje 1 kjører kun mellom Frognerseteren og Majorstuen.
Linje 2 kjører mellom Østerås og Veitvet, og mellom Helsfyr og Ellingsrudåsen.
Linje 3 kjører mellom Kolsås og Sinsen via Tøyen, og mellom Helsfyr og Mortensrud.
Linje 4 kjører mellom Vestli og Majorstuen via Storo, og mellom Helsfyr og Bergkrystallen.
Linje 5 kjører som normalt.
Vær oppmerksom på at linje 2 og 3 vestfra som normalt skilter Ellingsrudåsen og Mortensrud, skilter Veitvet og Sinsen i påsken. Bussene har andre rutetider enn T-banen, og T-banelinjene 2, 3 og 4 vil også ha andre rutetider i denne perioden.

Hjem med siste avgang på kvelden?

Ruter oppfordrer reisende fra sentrum mot Ellingsrudåsen, Mortensrud og Bergkrystallen å beregne god tid, slik at man er sikker på å rekke siste avgang videre fra Helsfyr.

Trikk

Fra og med torsdag 29. mars til og med søndag 1. april er det buss for trikk mellom Jernbanetorget og Ljabru grunnet Ruter buss for trikk på grunn av at det utføres anleggsarbeid ved Holtet. Linje 18 innstilles mellom Sportsplassen og Ljabru, og linje 19 innstilles mellom Jernbanetorget og Ljabru.
Erstatningsbussene linje 18B og 19B vil kjøre samme trasé som nattbuss N18.

For fullstendig og oppdatert reiseinformasjon, vennligst benytt reiseplanleggeren på ruter.no eller RuterReise app.

---------------------------------------

Ruter As er et felles administrasjonsselskap for kollektivtrafikken i Oslo og Akershus. Vi administrerer over halvparten av kollektivtrafikken i Norge. Vår rolle er å planlegge, utvikle, samordne, bestille, markedsføre og informere om kollektivtrafikktilbudet. All operativ drift utføres av ulike operatørselskap som kjører på kontrakt for Ruter - alt innenfor samme billett- og prissystem. Våre eiere er Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune (40 %). Totalt var det 371 millioner påstigninger i Oslo og Akershus i 2017. Sammen med våre operatører og samarbeidspartnere gjør vi kollektivtrafikken til et naturlig førstevalg i Oslo og Akershus.