Ruukki har signert en leverandørkontrakt med Caterpillar for levering av Raex slitestål.

Pressemelding  •  28-06-2011 10:56 CEST

Rautaruukki Corporation Pressemelding 28. juni 2011 kl 10 am EEST

Caterpillar har godkjent Ruukkis slitestål Raex 400 i samsvar med Caterpillars spesifikasjon 1E1839. Raex brukes til dumperkarrosseriet til ADT (Articulated Dump Truck). Kontrakten med Caterpillar omfatter levering av Raex til deres store europeiske produksjonsanlegg i 2011.

Godkjenningstesten ble utført ved CAT Peterlee produksjonsanlegg i Storbritannia, hvor konsernets dumpere (ADT) produseres for verdensmarkedet. Karosseriet til ADT er en av de mest krevende bruksområdene for slitesstål på grunn av gjentagende slag og slitasje.
Godkjenningsprosessen var krevende. Det omfattet kjemiske, mekaniske samt slag- og makrotester av sveisen. Det ble utført flere tester parallelt for å sikre kvaliteten på produktet.

Ytterligere informasjon om Raex slitestål fra Ruukki

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt Olli Hurskainen, Vice President, Western Europe, Ruukki Metals tel. +49 15 25 6793201.

Ruukki leverer metallbaserte komponenter, systemer og totalløsninger til bygg- og verkstedsindustrien. Selskapet har et stort utvalg av metallprodukter og tjenester. Ruukki har virksomhet i 27 land og har 11 700 ansatte. Netto salgsinntekter i 2010 var 2,4 milliarder Euro. Selskapets aksjer er notert på NASDAQ OMX Helsinki (Rautaruukki Oyj: RTRKS). Selskapet markedsfører seg med navnet Ruukki.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom