Flexovit lanserer ny kappeskive med 1,3 mm tykkelse

Flexovit lanserer ny kappeskive med 1,3 mm tykkelse

Kappeskiver med 1,3 mm tykkelse har vesentlig bedre stabilitet sammernliknet med kappeskiver med 1,0 mm tykkelse samtidig som kappetiden og materialtapet er kraftig redusert sammenliknet med 1,6 mm skiver. Nå har Flexovit utvidet sitt sortiment Mega-Line med en 1,3 mm kappeskive.

Den ekstra tynne Mega-Line kappeskiven med 1,3 mm tykkelse gir rene og fine snitt og som dessuten minimerer de materialtapet hvilket gjør den spesielt egnet for kapping av tynnveggede materialer som rør og profiler og gir da fordeler som f.eks. ekstra lang levetid og hurtigere kapping. Den nye kappeskiven er beregnet for kapping med 125 mm vinkelslipemaskin.

Flexovit Mega-Line er meget fri- og hurtigskjærende som i kombinasjon med den vesentlig forbedrede levetiden gir en lavere total kappekostnad samt minsker risikoen for brenning av arbeidsstykket i henhold til leverandøren.

Mega-Line kappeskiver brukes for kapping i rustfritt og herdet stål, kullstål samt støpejern og aluminium og er optimert for effektsterke vinkelslipemaskiner. Skivernes sammensetning gir vesentlig lengre levetid på kappeskiven med bibeholdt kappehastighet. Kappeskivene er såkaldt jernfrie, dvs. har meget lavt innhold av jern, svovel og klor for å ikke gi opphav til forurensinger i arbeidsstykket.

Audun Hjelseth

Sales Engineer Midt/Nord 90 62 39 27