Nye skiver gir raskere veggsaging

Pressemelding   •   feb 11, 2011 07:01 CET

Norton Nimbus lanserer en serie nye diamantskiver spesielt beregnet for veggsaging som takket være enny utforming av segmentene gir hurtigere saging.

De nye diamantskivene, som har betegnelsen VMAX, er utsyrt med segmenter som har en W-form, dvs.hvert segment har tre bearbeidende egger noe som gjør sagingen raskere selv i vegger med kraftigstålarmering. Hver egg er 9 mm langt noe som minsker friksjonen og diamantsegmentene er 14 mm høye hvilket også gir skiven lang levetid.

VMAX-skivene finnes i diametere fra 500 mm til 2.000 mm og med segmentbredder fra 3,7 mm – 6,35 mm. Skiver opp til 1.200 er lasersveisede og disse finnes også i en lyddempet versjon med en sandwichkonstruksjon av stambladet som senker lydnivået. Skivene er egnet for veggsager med en effekt på 15 kW og oppover, men skivene kan også fåes med bredere uttak mellom segmentene for effektsvake maskiner.

Kommentarer (0)