Slush – der ideer blir virkelighet

Blogginnlegg -

Slush – der ideer blir virkelighet

Tenk deg et sted der drømmene har frie tøyler. Der det ikke finnes noen som rynker på nesen og sier at du må roe deg ned og tenke gjennom alt enda en gang. I stedet er du omgitt av personer som har lyst til å høre mer, utveksle ideer, stille spørsmål og få vite alt om ideen din.

Slush, som er ett av Europas største oppstarts-arrangementer for entreprenører, går av stabelen under den kaldeste og sureste tiden av året, men gjennomsyres av en energi og entusiasme som fjerner all vintertretthet. Det som startet med en gruppe studenter som ville endre holdningene til entreprenørskap, har blitt et arrangement som finner sted ikke bare i Helsinki, men også i millionbyer som Tokyo, Shanghai og Singapore.

Så hvorfor er virksomheter og investorer over hele verden så interesserte i nordiske oppstartsbedrifter?

Det beror kanskje først og fremst på Nordens innovative gjennomslagskraft i verden. De siste 10 årene har vi sett at flere nordiske digitale tjenester har blitt verdensledende, og Sverige, Finland og Danmark er blant de åtte mest innovative landene i verden.

Og hva er det så som trekker personer fra hele verden til Finland i starten av desember?

Slush er skapt av entreprenører, for entreprenører. Tanken bak arrangementet er å hjelpe neste generasjons virksomheter ut i verden ved å gi dem en stemme i den globale diskusjonen om teknologi og teknologiske muligheter, og gi dem muligheten til å møte investorer. Dette gjelder for fremvoksende virksomheter i alle stadier og i alle bransjer. Alle ideer oppmuntres, og nye entreprenører kan få råd fra de mer erfarne og finne fremtidige mentorer. Slush er stedet hvor alt kan skje og overraskende samarbeidskonstellasjoner kan oppstå.

Det ser ut til at oppskriften fungerer. Slush startet i 2008 med 300 deltakere. På Slush 2017 kom det 18 000 besøkende, 2600 oppstartsvirksomheter, 1600 investorer og 600 journalister fra 130 ulike land.

Samsung er alltid på jakt etter nye samarbeidsmuligheter der vi gjennom åpen innovasjon og partnerskap kan drive samfunnsutviklingen fremover og gi flere mennesker et bedre liv. Derfor tar vi med oss investorene, innovatørene og partnerne våre fra USA, Korea, Tel Aviv, Paris, Berlin og Norden til Slush 2018. Det vi spesifikt leter etter, er unge virksomheter med ferske innovasjoner innen blant annet AI, IoT og VR.

Vi kommer til å vise eksempler på vellykkede løsninger som har blitt utviklet gjennom åpen innovasjon i partnerskap. I tillegg kommer vi til å arrangere workshops i noen av de mest aktuelle emnene innenfor teknologi.

«Slush er et spennende arrangement preget av mennesker med fantastiske ideer. For en global teknologivirksomhet som oss, er det dessuten en unik mulighet til å møte innovative oppstartsvirksomheter. Vi er på Slush for å dele informasjon om løsningene våre, finne nye og inspirerende muligheter samt se etter kommende trender.» Eva Carrero, Corporate Marketing Director hos Samsung Nordics.

Kommer du på Slush? Kom til standen vår og møt noen av de internasjonale innovatørene vi samarbeider med. Du kan også følge oss i sosiale media for å finne ut mer om hvordan vi jobber med å skape meningsfylte nye løsninger gjennom partnerskap og åpen innovasjon – både i Norden og globalt.

Kontakter

For pressehenvendelser vedrørende mobil, nettbrett, PC og wearables, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Anja Aasegg Johannesen Gjelder journalister +47 916 16 329

Pressekontakt Trigger v/ Martin Grevstad Gjelder journalister +47 913 91 244
For pressehenvendelser vedrørende TV og lyd, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Sandra Dvergastein Gjelder journalister +47 468 44 397
For pressehenvendelser vedrørende monitor, minne og hvitevarer, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Tobias Gausemel Backe Gjelder journalister +47 975 47 778

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med innovative ideer og teknologi, omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, profesjonelle skjermer, ssd, minnekort, medisinsk utstyr, nettverkssystem, halvledere og LED-løsninger. Vi er også ledende innen tingenes internett gjennom, blant annet våre digitale helse- og smarte hjem-initiativ. Samsung har 319 000 medarbeidere i 84 land, og en årlig omsetning på nesten 1500 milliarder. For mer informasjon besøk www.samsung.no eller den offisielle bloggen news.samsung.com.