Nå kommer Samsung Galaxy A80 i butikk

Nå kommer Samsung Galaxy A80 i butikk

8 juli får Samsungs A-serie et nytt tilskudd når Galaxy A80 kommer i butikk. Galaxy A80 samler de beste funksjonene i nytt design med et unikt roterbart kamera som gjør at forskjellene mellom bak- og frontkamera viskes ut. Dette gir brukerne helt nye muligheter til å fotografere, filme og dele innhold live.

Oslo, 5 juli 2019 – Galaxy A-serien gir flere tilgang til ny innovasjon og funksjonalitet som tilsvarer flaggskipsmodellene. 8 juli er det salgsstart for Galaxy A80, som er det siste tilskuddet i Samsungs produktlinje i midtsegmentet. Galaxy A80 har en SuperAMOLED-skjerm på 6.7 tommer som gir en maksimal skjermopplevelse og er utrustet med et unikt roterbart trippelkamera, som tar like bra selfies som landskapsbilder. Kombinasjonen gir brukerne en telefon i toppklasse – enten om det er for å fange livets beste øyeblikk eller spille, filme og se sine favorittserier.

– Vi er glade for at Samsung med Galaxy A80 enda en gang introduserer helt nye innovasjoner. Kamera- og skjermkvalitet er veldig viktig for våre brukere som fotograferer, filmer og deler opplevelser samtidig som de inntreffer. Disse brukerne stiller like høye krav til bak- som frontkameraet. Derfor har vi nå lansert en ny teknologi med roterbart kamera der samme kameraer brukes til selfies som til vanlige bilder, sier Daniel Kvalheim, produktspesialist for telekom i Samsung Norge.

Unikt roterbart kamera for å dokumentere alle livets øyeblikk

Galaxy A80 består av tre kameraer som sammen gir brukerne helt nye kreative muligheter. Det roterbare kameraet skyves opp bak skjermen og tar like bra bilder til begge sider, noe som gjør at brukerne ikke lengre må gå på kompromiss med kvaliteten på sine selfies. Det unike roterbare kameraet har tre linser: hovedkameraet på 48MP f2.0, 8MP super-vidvinkelkameraet som fanger opp mot 123 grader samt et 3D-dybdeeffektkamera for bokeh-effekt. Gjennom et lysinnslipp på f2.0 og Dual Pixel-teknologi kan brukerne også ta skarpe bilder i dårligere lys.

Kameraet på Galaxy A80 gir brukerne mulighet til å ta bevegelige bilder i profesjonell kvalitet, for å kunne dele opplevelser mens de inntreffer. Gjennom en Super Steady-funksjon kan brukerne skape stødige live-videoer også under aktive opplevelser og med super-vidvinkelen kan man fange mer av omgivelsen og detaljer på film. For å rette fokus på det viktigeste i bildet har kameraet en 3D-dybdeeffekt som tillater brukerne å viske ut distraksjoner i bakgrunnen – en funksjon som med Galaxy A80 også finnes ved videoinnspilling.

Samsung Galaxy A80 har en 6.7 tommer stor FHD+ Infinity SuperAMOLED-skjerm. Da kameraet ikke tar opp plass på displayet gir det brukerne en komplett skjermopplevelse, enten det handler om foto, video, spill, mobilsurfing eller å utforske egen kreativitet. Dolby Atmos som gir en fantastisk lydopplevelse og den kraftfulle prosessoren i kombinasjon av en høy batterikapasitet gir Galaxy A80 bedre spillopplevelser og smidigere multitasking.

Galaxy A80 har salgsstart 8 juli og kommer i fargene Sølv, Gull og Svart med veiledende pris på 7 090 NOK.

For mer informasjon om Samsung Galaxy A80, vennligst besøk: https://www.samsung.com/no/smartphones/galaxy-a80-a805/SM-A805FZDDNEE/

Produktspesifikasjoner Samsung Galaxy A80

Galaxy A80
Display 6.7-inch FHD+ (1080x2400) Super AMOLED, Ny Infinity Display

* Skjermen er målt diagonalt som et komplett rektangel uten hensyn til avrundede hjørner.

Kamera Hoved: 48MP, F2.0 Ultravidvinkel: 8MP, F2.2 (123°) 3D Dyp

Roterbart kamera

* Kameravinkelen på ultravidvinkel-kameraet kan justeres

til Selfie-mode

Størrelse 165.2 x 76.5 x 9.3 mm
Prosessor Octa Core (2.2GHz Dual + 1.8GHz Hexa)
Minne 8 GB RAM 128 GB intern lagring
Micro SD Ikke tilgjengelig
Batteri 3,700mAh 25W Super-hurtiglading Typisk verdi testet i et tredjeparts laboratoriemiljø. Estimert (minimum) kapasitet er mindre. For mer informasjon, vennligst besøk www.samsung.com.
OS Android 9.0 (Pie)
Biometrisk autentisering On-Screen fingeravtrykksleser
Farge Phantom Black, Angel Gold, Ghost White * Tilgjengelighet for modell og farge kan variere avhengig av land og operatør.
Design 3D Glass + Metal Frame

*Alle funksjoner, tjenester, spesifikasjoner og annen produktinformasjon i dette dokument inklusive, men ikke begrenset til, produktfordeler, design, priser, komponenter, ytelse, tilgjengelighet og muligheter ved produktene kan endres uten forvarsel.

Om Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med transformative ideer og teknologi. Bedriften omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, wearables, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, medisinsk utstyr, nettverkssystemer, og halvledere og LED-løsninger. For de siste nyhetene, besøk Samsungs nyhetsrom på news.samsung.com

Kontakter

For pressehenvendelser vedrørende mobil, nettbrett, PC og wearables, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Anja Aasegg Johannesen Gjelder journalister +47 916 16 329

Pressekontakt Trigger v/ Martin Grevstad Gjelder journalister +47 913 91 244
For pressehenvendelser vedrørende TV og lyd, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Sandra Dvergastein Gjelder journalister +47 468 44 397
For pressehenvendelser vedrørende monitor, minne og hvitevarer, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Tobias Gausemel Backe Gjelder journalister +47 975 47 778

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med innovative ideer og teknologi, omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, profesjonelle skjermer, ssd, minnekort, medisinsk utstyr, nettverkssystem, halvledere og LED-løsninger. Vi er også ledende innen tingenes internett gjennom, blant annet våre digitale helse- og smarte hjem-initiativ. Samsung har 319 000 medarbeidere i 84 land, og en årlig omsetning på nesten 1500 milliarder. For mer informasjon besøk www.samsung.no eller den offisielle bloggen news.samsung.com.