Omsluttende lydopplevelse med Curved soundbar fra Samsung

Pressemelding   •   sep 02, 2014 14:12 CEST

Designet for å passe til Samsung Curved TV

Oslo – 2 september, 2014 – Det er ingen hemmelighet at Samsung satser på en buet fremtid. I dag lanserer selskapet en buet trådløs soundbar for å matche utvalgte modeller i Samsungs serie av Curved TV på 55 og 65 tommer.

Soundbaren kan plasseres på en TV-benk eller enkelt veggmonteres sammen med Samsungs buede TV-modeller ved å feste den underfra på den allerede veggmonterte TV-en. Resultatet er at soundbaren nærmest svever i luften.

Lyd i tre retninger
Samsungs egen teknologi gir detaljert lyd med høy kvalitet. Med støtte for 8.1 kanaler har soundbaren dessuten to høyttalerelementer på sidene slik at lyden spres i tre retninger og skaper en omsluttende surroundlyd.

Den nye modellen har en iøynefallende design i børstet aluminium, svart og sølv. Høyden er 42 mm og den har samme radius som Samsungs Curved UHD TV. Alt for å skape en så fyldig lydopplevelse som mulig. Samtlige lydfunksjoner kan styres via TV-ens fjernkontroll.

HW-H7500 (svart) og HW-H7501 (sølv) lanseres i oktober, anbefalt utsalgspris er 6 500 kroner.

PRESSEKONTAKT:
Er du interessert i pressemateriell og testprodukter fra Samsung?
Kontakt Hanne Kjærnes, PR-operatørene, hk@pr-o.no, 997 41 263/476 20 200

Samsung Electronics Co Ltd, Korea er en global leder innen teknologi og komponenter. Gjennom kontinuerlig innovasjon utvikler vi SMART-TV, smarte telefoner, tablets, PC-er, skrivere, kameraer, hvitevarer, medisinsk utstyr, halvledere og LED-løsninger. Samsung har 286 000 medarbeidere i 80 land med en omsetning på 216,7 milliarder dollar i 2013. Vårt mål er å tilby nye muligheter til mennesker overalt. For mer informasjon besøk www.samsung.no