Samsung lanserer Galaxy XCover 5 – avansert smarttelefon for tøffe forhold

Samsung lanserer Galaxy XCover 5 – avansert smarttelefon for tøffe forhold

Samsung lanserer i dag Galaxy XCover 5, en robust og avansert telefon skapt for å tåle utfordrende arbeidsforhold samtidig som den møter behovene til ansatte som er stadig mer på farten. Galaxy XCover 5 er utviklet for praktisk arbeid i felt og på fabrikk. Den kombinerer slitestyrke med et lett og brukervennlig design. Galaxy XCover 5 har dessuten økt trykksensitivitet for bruk med hansker og et utskiftbart batteri for produktivitet gjennom hele dagen.

– XCover er en svært populær og ettertraktet produktserie innen transport, varehandel og produksjonsindustrier. XCover 5 er vårt seneste tilskudd til serien som tåler utfordringene som arbeidere i felt møter til daglig. Fra å beskytte sensitiv informasjon til å være støtsikker og holdbar i de fleste miljøer. Uansett om det er på fabrikkgulvet, i varme omgivelser, regn eller snø, takler den de kravene som stilles og hjelper med å øke produktiviteten, forteller Christian Kyllerman, Produktsjef for området B2B hos Samsung Electronics Nordic AB.

Laget for tøffe forhold

Galaxy XCover 5 er utstyrt for å tåle røff bruk og aktiviteter. Forbedret støtdemping gjør at Galaxy XCover 5 tåler tøffere tak enn tidligere. Telefonen er IP68-klassifisert, noe som innebærer at den tåler å senkes i en meter dypt ferskvann i opptil 30 minutter og at den er fullstendig sikker mot damp. Glove Touch-funksjonen øker trykksensitiviteten og gjør det mulig å bruke telefonen med hansker på.

Galaxy XCover 5 maskinvare er beskyttet av Samsung Knox, en sikkerhetsplattform med end-to-end beskyttelse i hvert lag av telefonen, fra komponent og hele veien ut til appene. Samsung Knox beskytter sensitiv bedriftsinformasjoni sanntid og forebygger mot mer avanserte skadelige koder og eksterne trusler.

Integrasjon med Samsung Partner Ecosystem

Galaxy XCover 5 har også blitt oppgradert med unike mobilitetsløsninger sammen med utvalgte partnere for bruk i en rekke ulike scenarier, inklusive muligheten for å integrere walkie talkie-funksjonen i Microsoft Teams. Push-to-talk-funksjonen gjør det mulig for brukeren å holde kontakten med hvem det skulle være gjennom hele dagen via ett enkelt tastetrykk. Telefonen gir også muligheten til å konfigurere hvilke apper som kan åpnes med XCover Key – en skreddersydd funksjon som gir tilgang til dine mest brukte eller mest nødvendige apper som nødsamtaler, kart eller egenutviklede applikasjoner med ett enkelt tastetrykk.

Bedre ytelse

Galaxy XCover 5 er utstyrt med den kraftfulle Exynos850-prosessoren, 4 GB RAM og opp til 64 GB internlagring. Det utskiftbare 3 000 mAh-batteriet støtter også hurtiglading via USB- og POGO-pin.

Profesjonelt kamera

Galaxy XCover 5 er utstyrt med et 16MP (F1.8) bakre kamera som gjør det enkelt å ta bilder og videoer i profesjonell kvalitet. Live Focus-funksjonen gjør at motivet for bildet ditt blir klarere. Frontkameraet med sine 5MP (F2.2) er perfekt for videomøter. Galaxy XCover 5 støtter også Samsung Knox Capture, en integrert sikker skanningsfunksjon direkte i telefonen.

Galaxy XCover 5 er tilgjengelig i løpet av uke 10 hos utvalgte forhandlere.

Spesifikasjoner

Størrelse 147 x 71.6 x 9.2mm
Skjerm 5.3” HD+ TFT (Fullskjerm)
AP Exynos850 (Nacho) (Octa 2.0GHz)
Minne 4+64GB
Kamera (Bak) 16M AF (F1.8)(Front) 5M FF (F2.2)
Batteri 3000mAh Utskiftbart(15W ladestøtte) -> 15W støtte for hurtiglading
OS Android 11
SIM Dual SIM eller Single SIM**SIM-støttetype varierer avhengig av marked
NFC NFC (EMV L1)
Rugged IP68, 1,5m fallStandardisert i henhold til MIL-STD810H
Sensorer Akselerometer, Nærhet, Geomagnetisk,Lys, Gyro
Pogo Pin Kun lading
Biometrisk sikkerhet Ansiktsgjenkjenning
Hurtigtaster En programmerbar tast

* Spesifikasjonene kan variere avhengig av marked.

* All funksjonalitet, egenskaper, spesifikasjoner og annen produktinformasjon som opplyses om i dette dokumentet, inkludert, men ikke begrenset til, fordeler, design, priser, komponenter, ytelse, tilgjengelighet og bruksområder for produktet kan endres uten forvarsel.

Om Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med transformative ideer og teknologi. Bedriften omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, wearables, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, medisinsk utstyr, nettverkssystemer, og halvledere og LED-løsninger. For de siste nyhetene, besøk Samsungs nyhetsrom på news.samsung.com

Corporate Communications & PR TV, lyd, hvitevarer +46 73 671 95 26

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med innovative ideer og teknologi, omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, profesjonelle skjermer, ssd, minnekort, medisinsk utstyr, nettverkssystem, halvledere og LED-løsninger. Vi er også ledende innen tingenes internett gjennom, blant annet våre digitale helse- og smarte hjem-initiativ. Samsung har 319 000 medarbeidere i 84 land, og en årlig omsetning på nesten 1500 milliarder. For mer informasjon besøk www.samsung.no eller den offisielle bloggen news.samsung.com.