Nordisk i-minne-gjennombrudd for SAP i 2013

SAP presenterer resultatene for fjerde kvartal og 2013 i dag.

Nordensjef i SAP, Jan Thorell, kommenterer resultatene i Norden slik:

-Vi fikk et gjennombrudd for våre i-minne-baserte løsninger i 2013, med 92 prosent økning sammenlignet med forrige år. Vi har tatt en unik posisjon som en katalysator for sanntidsinformasjon som virksomheter drar stor nytte av. Vi driver også godt innen mobilitetsløsninger og -plattformer, hvor programvareveksten er på 18 prosent. Virksomheter tar virkelig grep om potensialet som ligger i mobil produktivitet, og jobber for å gjøre viktig forretningsinformasjon tilgjengelig på mobile plattformer.

Videre sier Thorell:

-Generelt sett ligger nordiske virksomheter litt bak forventet bruk av løsninger i nettskyen, men hos våre kunder ser vi nå en tydelig dreining mot sky-baserte løsninger, særlig innen HR, leverandørstyring og kunde- og salgsorganisering. Abonnement på skyløsningen Human Capital Management vokste for eksempel med 75 prosent.

-Når man sammenligner de nordiske landene, ser vi at det er Sverige som har størst appetitt på våre innovative IT-løsninger. Sett under ett har SAP i Norden og Baltikum hatt suksess i 2013, med en vekst innen programvare og abonnementer som er sterkere en IT-markedet generelt. Vi er glade for å kunne gå inn i 2014 sterkere enn noen gang, sier Thorell

Les pressemeldingen på engelsk om SAPs resultater for fjerde kvartal og 2013 her.

På bildet: SAPs nordensjef, Jan Thorell.

Pressekontakt:
Brit Ingvild Holmem, for SAP