Africa Code Week: Over 426.000 deltagere på 1 uke

Pressemelding   •   nov 24, 2016 10:29 CET

Rundt 427.000 deltagere fra 30 afrikanske land har i løpet av en uke i oktober vært igjennom SAPs kodetreningsprogram i prosjektet Africa Code Week. Man har dermed kommet et stort skritt nærmere det ambisiøse målet om å gi 5 millioner barn og unge i Afrika grunnleggende kompetanse innen koding innen 2025.

Overstiger forventningene

I forkant av Africa Code Week 2016 var målsettingen at 150.000 deltagere skulle gjennomføre programmet. Med 427.000 fullførte kurs har man oversteget forventningene i stor skala. ”Africa Code Week 2016 har levert langt over alle forventninger og har skapt stor, positiv innvirkning i kompetanseutviklingen for barn og unge i Afrika. Med en deltagelse på 48,6% blant jenter og unge kvinner, er det også gjort en innsats for likestilling mellom kjønnene inne IKT-utdannelser i Afrika. Vi ønsker nå å bygge videre på innsatsen med utgangspunkt i suksessen fra de to første årene, og sammen med våre partnere forbereder vi oss nå for Africa Code Week 2017”, forklarer Managing Director i SAP Africa Brett Parker.

Ambisiøse mål

Africa Code Week er det største initiativ noensinne innenfor digital læring i Afrika. Samarbeidspartnerne for initiativet inkluderer bla. Google, UNESCO og Tysklands department for Økonomisk Samarbeid og Utvikling. Målsettingen for Africa Code Week er at 5 millioner unge skal lære grunnleggende kodeprinsipper innen 2025, og å styrke 200.000 undervisere innenfor digital læring.

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 335 000 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Kommentarer (0)