Guinness-rekord: Verdens største datavarehus

SAP har lagd verdens største datavarehus sammen med partnerne BMMsoft, HP, Intel, NetApp og Red Hat.

Rekorden er målt og anerkjent av Guinness rekordbok. Datavarehuset har 12,1 PB data, fire ganger mer enn forrige rekord.

Ingeniører fra alle de fem aktørene bygde datavarehuset med SAP HANA og SAP IQ 16, BMMsoft Federated EDMT på HP DL580-servere med Intel® Xeon® E7-4870-prosessorer. Red Hat Enterprise Linux og NetApp FAS6290 og E5460 sørget for lagring. Utvikling og testing av det 12,1 PB store datavarehuset ble utført av teamet ved SAP/Intel Petascale lab i Santa Clara i Californa, og revidert av InfoSizing, en uavhengig, sertifisert kontrollør.

Hele pressemeldingen på engelsk er tilgjengelig her.

Kontakt:

Brit Ingvild Holmem, for SAP

90643115 / bih@iteo.no

• Data, telekom, IT

• sap iq
  • sap hana
  • guinness book of records
  • guinness rekordbok
  • guinness rekord
  • verdensrekord
  • datavarehus

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 253500 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner