Kongsberg Automotive moderniserer medarbeideropplevelsen med SAP SuccessFactors

Pressemelding   •   sep 19, 2019 10:44 CEST

SAP annonserte idag at Kongsberg Automotive har tatt i bruk SAP SuccessFactors digitale løsning for å modernisere deres HR-prosesser på tvers av hele den globale organisasjonen. Ved å ta i bruk SuccessFactors, forankrer Kongsberg Automotive sine HR-prosesser med den overordnede forretningsstrategien, og sørger for moderne og brukervennlig ansattopplevelse for sine 11000 ansatte verden rundt.

Med mer enn 40 lokasjoner utvikler Kongsberg Automotive produkter i verdensklasse for den globale bilindustrien, for å gjøre kjøreopplevelsen tryggere, mer komfortabel og bærekraftig for sjåfører og passasjerer.

“SAP SuccessFactors løsningen har gjort det mulig for våre HR-funksjoner å spille en strategisk rolle i møtet med våre forretningsmessige mål,” sier Marcus von Pock, HR-direktør i Kongsberg Automotive. “Vi ønsker å tilby en modernisert medarbeideropplevelse, å ha en “one-stop shop” for alle HR-prosesser gjør det enklere for oss å levere eksepsjonell service, samtidig som det etableres en kultur for kontinuerlig opplæring og utvikling av ansatte. SAP SuccessFactors adresserer våre HR- behov ende til ende – fra rekruttering, målstyring, evaluering av prestasjoner- videre til læring, kompensasjon, personalplanlegging og HR-analyse.”

I løpet av fem måneders ble løsningen, inkludert SAP SuccessFactors Employee Central, SAP SuccessFactors Recruiting og SAP SuccessFactors Learning, rullet ut i 19 land verden rundt. Med dette har organisasjonen forenklet og standardisert sine globale HR-prosesser, forbedret datakvalitet og fått en felles, global plattform for HR data. Dette gir selskapets ledelse og HR team ett bedre verktøy for strategisk HR planlegging.

Les pressemeldingen på engelsk her.

SAP er markedsledende innen intelligent bedriftsprogramvare for den nye opplevelsesøkonomien. Vi hjelper bedrifter i alle størrelser og bransjer: 77 prosent av verdens transaksjonsbaserte omsetning går gjennom et SAP-system. Våre teknologier innen maskinlæring, IoT og avanserte analyseteknologier gjør bedrifter om til intelligente virksomheter. SAP gir enkeltpersoner og organisasjoner bedre mulighet til å samarbeide og utnytte driftsinnsikt slik at de holder seg ett skritt foran konkurrentene. Vi forenkler teknologi for bedrifter, slik at de kan ta i bruk vår programvare som de selv ønsker – uten å påvirke vanlig drift. Vårt fullstendige tilbud av applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 437.000 private og offentlige bedrifter å kontinuerlige tilpasse driften og sikre lønnsomhet. Med et globalt nettverk av kunder, partnere, ansatte og tankeledere, bidrar SAP til en verden som er effektiv i drift og forbedrer menneskers liv. For mer informasjon, besøk www.sap.comogwww.sap.com/norway

Kommentarer (0)

Kommentar