Kunder vil ha SMS-markedsføring

Pressemelding   •   sep 11, 2014 08:00 CEST

En SAP-undersøkelse gjennomført i tolv land viser at sms er foretrukket kommunikasjonsform mellom forbrukere og virksomheter. 2700 personer over 18 år ble intervjuet om deres syn på hvordan virksomheter bør kommunisere for å vinne, beholde og øke lojaliteten til en merkevare.

Bruken av apper er stadig økende, men åtte av ti sier at oftest foretrekker en enkel tekstmelding fremfor å bruke et eget program. Syv av ti mente at tekstmeldinger var beste måte å vinne deres oppmerksomhet, og 64 prosent mener at sms burde brukes oftere. Dette viser at virksomheter burde prioritere denne meldingsformen og integrere den i større grad i en multikanal-tilnærming for å tiltrekke seg og beholde kunder.

Kundene ønsker fremfor alt enklere kommunikasjon med tilbydere. Mange er trøtte på mengden apper og tre av fire er «ikon-lei» og uttrykker at de burde avinstallere flere apper på mobilen, og 68 prosent innrømmer at de har langt flere program enn de behøver.

I Europa var land som Stor-Britannia, Frankrike, Tyskland, Spania og Italia med i undersøkelsen som ble gjennomført i juni og juli 2014 av et uavhengig britisk byrå.

Les mer i pressemelding på engelsk her

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 261000 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Kommentarer (0)