Lanserer storsatsning på bransjeløsninger i skyen

SAP danner en ny forretningsenhet som sammen med partnere, kunder og programvareutviklere skal utvikle og gjøre tilgjengelig forretningsløsninger i skyen, spesialtilpasset ulike bransjer.

Dette gir hylleklare løsninger som skaper raskere resultat for kundene. Satsningen innebærer at 25 bransjer/segmenter får tilpassede skyløsninger.

Hovedtanken er å jobbe tett sammen med de som kjenner de ulike bransjene og segmentene best, slik at man enklere utvikler neste generasjons løsninger som møter både dagens og fremtidens behov.

Løsningene skal ha brukervennlige grensesnitt slik at de raskt kan rulles ut og tas i bruk på tvers av interne, eksterne og hybride skyinfrastrukturer. Løsningene er ment å kjøres på SAP Cloud drevet av SAP HANA via SAP HANA Enterprise Cloud. Dette er abonnementsbaserte tjenester der kunder kan kjøre virksomhetskritiske programmer og håndtere enorme mengder store data på en robust forretningsplattform i sanntid.

Les mer i pressemeldingen på engelsk.

• Data, telekom, IT

• programvare
  • cloud
  • bransje
  • nettsky

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 258000 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner