Ny Business Intelligence-sjef i SAP Norge

Karin Malmborg Sørby er ny Head of Business Intelligence i SAP Norge.

Sørby tiltrådte stillingen 1. februar, og skal lede SAPs arbeid med Business Intelligence (BI)- og analyse-løsninger. Hun har 15 års erfaring med denne typen innsikts- og beslutningsstøtteprogramvare, og kommer fra IBM der hun var norgessjef for Business Analytics og Information Management.

–Gode analyser er avgjørende og framtidsutsiktene innen dette markedet er svært positive. Nå ser jeg frem til å jobbe tett med SAPs kunder og partnere for å gjøre komplekse oppgaver enklere for alle typer virksomheter i Norge, sier Sørby.

SAP tilbyr brukervennlige, men avanserte analyseverktøy laget for at alle skal kunne analysere og forstå virksomhetens data. Enkle verktøy skaper nye muligheter og hjelper kundene å ta raskere og bedre beslutninger basert på god informasjon.

Norgessjef i SAP, Per Haakon Lomsdalen, ønsker Sørby velkommen til SAP-laget:

– Karin har svært lang erfaring med- og mye kunnskap om Business Intelligence. Jeg kjenner henne som en engasjert leder som brenner for kundens suksess. Hun vil gi våre partnere og kunder konkurransefortrinn med kunnskap og de beste verktøyene på markedet, og bidra til at SAP styrkes i det norske markedet på dette området, sier Lomsdalen.

• Data, telekom, IT

• business intelligence
  • big data
  • mobilitet
  • cloud
  • nettsky
  • sap business objects
  • sap hana

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 282000 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner