SAP S/4 HANA oppgraderer og vokser

Drøyt ni måneder etter at SAPs løsning for forretningsdrift i sanntid, SAP Business Suite 4 SAP HANA (S/4 HANA), ble lansert, har rundt 1300 kunder tatt det i bruk verden over. Ifølge nordensjef i SAP, Jan Thorell, har nordiske virksomheters etterspørsel vært over all forventning, og en rekke bedrifter planlegger en oppgradering. I dag lanserer SAP en stor oppdatering for løsningen under SAP TechEd i Barcelona.

Oppdateringen er et resultat av nært samarbeid med SAPs kunder. Sammen har man identifisert hvilke deler av virksomheten det gir mest verdi å digitalisere. Resultatet er en kjerneløsning som har forenklet viktige prosesser ytterligere, blant annet innen økonomi, salg, service, handel, oppkjøp og innkjøp, produksjon og personal. Målet er at virksomheter nå skal kunne drive virksomheten digitalt innen alle forretningsområder.

Samtidig kombinerer SAP nå de nye digitale funksjonen i S/4 HANA med SAPs løsninger for spesifikke forretningsområder, som SAP Cash Management for finans, SAP SuccessFactors for personal, Ariba Network for innkjøp og SAP Hybris for markedsføring og handel. Oppdateringen gjelder både lokalt installerte løsninger og skyløsninger.

Les mer i pressemeldingen på engelsk her.

• Data, telekom, IT

• big data
  • business intelligence
  • cloud
  • internet of things
  • mobilitet
  • nettsky
  • sap hana
  • s/4 hana
  • innovasjon

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 296000 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner