SAPs analyseportefølje i ny drakt

Pressemelding   •   mai 20, 2016 09:01 CEST

SAP gjør om på sin omfattende løsningsportefølje for analyse og Business Intelligence for å legge bedre til rette for digitalisering. Alle løsninger i dette segmentet samles under SAP Business Objects, og målet er at det skal bli enklere å orientere seg i ulike typer data.

Kundene kan nå velge mellom følgende løsningspakker:

SAP Business Objects Cloud

SAP Business Objects Cloud, tidligere kjent som SAP Cloud for Analytics, er den mest omfattende analyseløsningen for skyen. Med den fornyede porteføljen kan virksomheter enklere mikse og knytte sammen eksisterende datakilder fra ERP-systemer, Business Warehouse, SAP Business Objects Lumira-modeller, SAP Business Objects planlegging og konsolidering, SAP SuccessFactors-løsninger, Salesforce og Google Drive. I tillegg kan man koble mot SAP HANA-plattformen, slik at man ikke trenger laste opp data i skyen for å gjøre analyser, noe som forenkler både historiske og prediktive analyser.

SAP Digital Boardroom bygger på SAP Business Objects Cloud, og er et beslutningsverktøy som er spesiallaget for ledergrupper. SAP vil nå tilby versjoner spisset mot bransjer og forretningsområder, blant annet økonomi og finans, HR, telekommunikasjon, handel, life sciences, helsevesen, kjemisk industri, bilindutri og olje og gass.

SAP Business Objects On-Premise

Virksomheter som ønsker å gjøre analyse og beslutningsstøtte lokalt kan nå ta i bruk tre oppdaterte versjoner av SAP Business Objects. Alle byr på enklere oppgradering og konfigurering, og en skalerbar, åpen plattform som støtter over 200 datakilder. Det gir også direkte tilgang til store datavolumer fra SAP HANA, Hadoop og SAP Business Objects Cloud, og en mer fkelsibel visualisering med SAP Business Objects Lumira. Kunden velger mellom tre pakker:

• SAP BusinessObjects Enterprise, premium edition – en komplett pakke bestående av beslutningsstøtte, mobile og prediktive muligheter, big data-analyse av bl.a tingenes internett, og SAP HANA Vora, som analyserer distribuerte, store datavolum fra virksomhetens systemer og Hadoop-systemer.
  • SAP BusinessObjects Enterprise, professional edition – integrert verktøy for beslutningsstøtte for rapportering, visualisering og analyse som gjør det enklere å ta frem ny innsikt og ta kvalifiserte beslutninger
  • SAP BusinessObjects Enterprise, standard edition – en pakke med forhåndsinnstilte rapporteringsverktøy, tilgjengelig på alle flater – web, mobil og desktop.

Hele pressemeldingen på engelsk er tilgjengelig her

Les også mer på www.sap.com/reimagineanalytics.

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 310000 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Kommentarer (0)