SAPs mobilløsninger støtter iOS 8

SAPs mobilløsninger støtter iOS 8 og iPhone 6 fra dag én. Dette gjelder SAP® Mobile Platform, SAP Mobile Secure portfolio og mobil-apper. Samtidig vises det frem to nye muligheter innen utvidet virkelighet – augmented reality.

iOS 8- og iPhone 6-støtte

– De fleste virksomheter må støtte alle operativsystemer, særlig i BYOD-miljøer. Våre kunder kan beskytte og administrere data, apper, enheter og brukere på alle mobile plattformer. Uansett operativsystem skal mobilløsningene fra SAP fungere, både på eksisterende og kommende versjoner. Våre mobilutviklingsplattformer og administrasjons-plattformer vil alltid holde tritt med utviklingen, sier Rick Costanzo, globalt ansvarlig for SAPs mobilitetsløsninger.

Mange nye funksjoner i iOS 8 vil støtte SAP-kunder som vil ta i bruk sikkerhetsfunksjoner som single sign-on, VPN for apper og app-konfigurasjon. Apper på SAP Mobile Platform er validert for iOS 8, og støtten vil videreutviklet i kommende utgaver av utviklingsplattformen.

Les mer i pressemeldingen på engelsk her

Utvidet virkelighet med nye apper

SAP viser nå frem to nye apper med augmented reality (AR), eller utvidet virkelighet på norsk. Appene er fortsatt under utarbeidelse, men intensjonen er at de skal bedre både brukeropplevelser og effektivisere arbeidsprosesser.

Appene:

·  SAP AR Warehouse Picker mobile app -  skal blant annet la arbeidere på lager og varehus gjøre alle oppgaver med smartbriller, for å bedre effektivitet og sikkerhet, og gi bedre oversikt over varene

·  SAP AR Service Technician mobile app - gir reparatører/installatører bedre oversikt i felten og mulighet til å tilkalle andre eksperter og ressurser etter behov. Den skal ha stemmegjenkjenning og integrerte 3D-modeller.

Les mer i pressemeldingen på engelsk her.

• Data, telekom, IT

• iphone 6
  • ios 8
  • sap mobile platform

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 261000 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner