SAS rangeres som ledende innen Cross-Channel Campaign Management

Pressemelding   •   sep 02, 2014 22:58 CEST

En ny uavhengig undersøkelse utført av Forrester utpeker SAS Institute som markedsledende innen Cross-Channel Campaign Management (CCCM) - kampanjestyring på tvers av kanaler.

CCCM er et fagfelt økende i kompleksitet. Tilvekst av ny teknologi og nye kanaler leder til at markedsførere etterspør programvare for å kunne utføre stadig mer avanserte kampanjer. I følge rapporten The Forrester Wave™:Cross-Channel Campaign Management Platforms, Q3 2014 utmerker SAS® Customer Intelligence seg med høyeste poengsum for nåværende løsning innen dette fagfeltet.

SAS® Customer Intelligence får beste plassering for analyse, rapportering, optimalisering, interaksjonsstyring og antall installasjoner, samt er i tet når det gjelder rangeringene for arkitektur og selskapsstrategi.
- SAS Customer Intelligence sikrer seg høyest mulig poengsum for sitt nåværende produkt innen løsningsområdet og utmerker seg blant de andre markedslederne med sine analyse- og optimaliseringsegenskaper, skriver Forrester i sin rapport.

Etterhvert som markedsføring i den digitale tidsalderen øker i kompleksitet, er mange CCCM-løsninger som kommer til kort. De makter ikke å holde tritt med det store omfanget av nye digitale og fysiske kanaler som selskaper behøver for å engasjere kundene sine.

- Markedsførere har vært på en digital reise de senere år, ved å først etablere en digital salgskanal, til videre å mestre integrert markedsføring på tvers av flere digitale kommunikasjonskanaler. Nå snakker alle om omni-channel, og om behovet for å få alle salgskanaler til å arbeide sømløst sammen for å bygge selskapets brand. Når man mestrer å orkestrere både de digitale og fysiske møteplassene skapes de virkelig store kundeopplevelsene, sier Wenche Nielsen, markedsdirektør i SAS Institute.

SAS Institute tilbyr en CCCM-løsning som integrerer kundeinnsikt, støtter dialog- og flerkanalkommunikasjon, og gir anledning til å optimalisere miksen av kampanjer for å effektivt drive en sofistikert omni-kanalsmarkedsstrategi. Målsettingen er å forbedre måten markedsførere arbeider på i dagens komplekse verden.

Av Gartner er SAS plassert i Leaders kvadranten i deres Magic Quadrant for CRM Multichannel Campaign Management (mai 2014), Magic Quadrant for Marketing Resource Management (Februar 2014) og Magic Quadrant for Integrated Marketing Management (oktober 2013).

SAS Institute er verdens største privateide IT-selskap med 14.000 ansatte og 70.000 kundeinnstallasjoner i 136 land. SAS er verdensledende leverandør av Business Intelligence og Analytics-løsninger.

Siden 1976 har selskapet gitt kundene muligheten til å ta riktige beslutninger raskere. Avanserte statistikk- og analysemetoder i brukervennlige applikasjoner avdekker nye sammenhenger og forretningsmessige muligheter. SAS Institute - The Power To Know.

www.sas.com/no