Gratis trening – og cash for knebøy!

Gratis trening – og cash for knebøy!

Trening er noe av det viktigste vi gjør for å holde oss friske. Dette gjelder også for alvorlige sykdommer. I hele oktober setter SATSELIXIA og Rosa sløyfe-aksjonen fysisk aktivitet på dagsordenen.

- For å minske risikoen for kreft anbefales 60 minutter moderat eller 30 minutter anstrengende fysisk aktivitet hver dag. Sammen med Rosa sløyfe, har vi har lagt opp til en mengde aktiviteter som gjør deg mer aktiv, og samtidig bidrar til en god sak, forklarer leder for marketing i SATSELIXIA, Marianne Orderud.

Gratis online-trening

Du trenger ikke en gang gå ut døra hjemme for å være med på moroa. Nå gjør nemlig SATSELIXIA sine populære online-treninger gratis tilgjengelige for alle.

- Vi har laget tre spesialtimer for alle som ønsker å trene online i oktober. Timene finnes i både 10- og 30-minutters varianter. Det er bare å gå inn på satselixia.no og bli med! oppfordrer Marianne Orderud.

Timene du kan trene online er:

Bootylicious pink edition

Body for Life pink edition

Yin Release pink edition

Enda bedre blir imidlertid resultatet om du fysisk møter opp på et av SATSELIXIAs treningssenter og deltar på gruppetime.

- Blir du med på timen Body For Life på et av våre sentre, gir vi fem kroner til Rosa sløyfe-aksjonen for hver person som deltar på timen gjennom hele oktober, sier Orderud. Dette gjelder også for de som ikke er medlemmer, du kan komme innom å trene timen med oss i hele oktober og samtidig støtte en god sak.

Fem kroner pr. knebøy

Klingende mynt i Rosa sløyfe-kassa kan det også bli om du er treningsaktiv på sosiale medier. Laster du opp et bilde eller en video av deg selv ta knebøy på Instagram med taggen #satsmotkreft, gir SATSELIXIA ytterligere fem kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen per tagget innlegg.

Ta med en venn

Fra 14.–20.oktober (uke 42) holder SATSELIXIA åpent hus! Det betyr at alle medlemmer fritt kan ta med seg venner og bekjente på trening. Gjestene vil også kunne delta på Body For Life, og dermed ta del i innsamlingsaksjonen.

Rosa treningsutstyr

I anledning Rosa sløyfe, tilbyr SATSELIXIA et bredt utvalg av praktiske og fine rosa treningsprodukter. For hvert produkt du kjøper fra shopen vår i oktober, gir vi ti kroner til Kreftforeningen og Brystkreftforeningen.

Fakta om Rosa sløyfe og trening:

• Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft samt å støtte brystkreftforskning.
  • Økt fysisk aktivitet minsker risikoen for kreft. For å få effekt, anbefales 60 minutter moderat- eller 30 minutter anstrengende fysisk aktivitet hver dag. Moderat aktivitet tilsvarer rask gange.
  • Fysisk aktivitet er «ferskvare». Det beste er derfor å være regelmessig fysisk aktiv gjennom hele livet, men det er aldri for sent å begynne og litt mosjon er mye bedre enn ingenting.
  • Regelmessig fysisk aktivitet er en viktig del av rehabiliteringen etter kreftsykdom og kan bidra til å redusere bivirkninger som følger av sykdommen og behandling.

We will make the Nordic people healthier and happier!

SATSELIXIA er Nordens største treningssenterkjede med en sterk visjon om å spille en viktig rolle for helsen og livskvaliteten til våre medlemmer og i samfunnet.

SATSELIXIA tilbyr moderne treningsutstyr, høyt kvalifiserte personlige trenere, og det største og beste gruppetreningstilbudet i hele Norden. Vi har også stort fokus på å støtte medlemmene utenfor de fysiske senterne våre, ved hjelp av online trening og digitale verktøy.

Vi jobber hele tiden med trendforskning, nyskapning for å være bransjens beste og mest fremoverlente treningskjede.