Inviterer til «treningsdate» for single på Valentines Day

Pressemelding   •   feb 13, 2019 13:15 CET

Tarje Skarbøe (28) og Stefani Sarit (28) møtte hverandre på SATS og er i dag kjærester

Ble kjærester på SATS-trening

I februar 2018 dro Tarje Skarbøe (28) og Stefani Sarit (28) hver for seg til trening på SATS i Bjørvika. Etter økta møttes de tilfeldig i badstua. På Valentines Day feirer paret ett år som kjærester!

- Det gikk fort da vi først møttes, ja! ler Tarje Skarbøe. Den treningsglade basketballspilleren hadde ikke akkurat sett for seg å møte en ny kjæreste da han skulle avslutte treningsøkta på SATS Bjørvika med noen avslappende minutter i badstua.

Men da praten etter hvert begynte å gå med den jevngamle synkronsvømmeren Stefani Sarit (28), gikk ikke treningspulsen ned like fort som vanlig. Og interessen var utvilsomt gjensidig.

- Vi har vel vært sammen omtrent siden vi gikk ut av døra på SATS den dagen, innrømmer det forelskede paret.

At aktive mennesker finner kjærligheten på treningssenter, er en økende trend. En stor amerikansk undersøkelse fra 2018 (https://us.myprotein.com/thezone/motivation/us-flirting-habits-in-the-gym-a-nation-wide-survey-on-fitness-love/) viser faktisk at folk som går på treningssenter har større sjanse for å møte sin fremtidige partner der enn på datingapper som Tinder!

- Vi har ikke gjort spesifikke undersøkelser på dette i Norge og Norden, men tilbakemeldingene fra våre senterledere og PT ´er tilsier at dette er trenden også i Norge. Folk som trener liker andre folk som trener. Det er ganske naturlig, sier Marianne Orderud, nordisk markedssjef i SATS.

I forbindelse med Valentinsdagen torsdag 14 februar, inviterer SATS til tidenes første «treningsdate» på SATS Colosseum i Oslo. Klokka 20.00 samles 300 single og treningsglade personer til en time med crosstraining.

- Målet er å lage i stand en liten treningsfest for de som ikke har noen Valentines «date» og som har lyst til å finne på noe med likesinnede. Det er ingen grunn til å sitte hjemme å ha det kjedelig på Valentine, sier Orderud.

Og kanskje kan timen gjøre at flere opplever det samme som Tarje Skarbøe og Stefani Sarit?

- Fordelen med å treffe noen på treningssenteret, er at du allerede har krysset av på et av feltene for «felles interesser». I tillegg har du muligheten til å se hvordan en potensiell partner oppfører seg mot andre hvis du trener samtidig med vedkommende over tid. Terskelen for å ta kontakt blir litt lavere, og sjansene for at du kan finne noen som virkelig passer blir større, mener Orderud – som understreker at treningssentre ikke skal være en arena for overdreven sjekking.

- På trening skal man først og fremst trene! Men treffer du noen det hadde vært hyggelig å bli bedre kjent med, så gjelder normal folkeskikk: smil og vær høflig!

NB: Media er velkommen til å dekke SATS´ «treningsdate» på Valentine torsdag 14. februar klokka 20.00 på SATS Colosseum.

Send oss en mail på marianne.orderud@sats.no så tilrettelegger vi for bilder/video og intervjuer.

Fakta om trening- og dating-undersøkelsen fra USA

• Av de spurte har 20 % endt opp i et seriøst forhold etter onlinedating (Tinder o.s.v.), mens 27 % har funnet kjæresten sin på treningssenteret
  • Omtrent halvparten av de spurte mener at den beste måten å flørte med noen på treningssenteret er å smile og slå av en hyggelig prat.
  • Den verste måten å sjekke på, er å stirre på en potensiell partner eller posere foran speilet
  • Av de som trener, er det personer over 41 år som mest sannsynlig finner kjærligheten på treningsstudioet (57%)

Kommentarer (0)

Kommentar

Ved å sende inn kommentaren aksepterer du at dine personopplysninger behandles i samsvar med Mynewsdesks <a href="http://www.mynewsdesk.com/no/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Personvernerklæring</a>.