Online Training med SATS

SATS lanserer digitalt treningssenter

SATS møter treningsbehovet som finnes på markedet gjennom å fortsette utviklingen av et digitalt tilbud for sine medlemmer. Denne uken lanseres et komplett digitalt treningssenter for å tilgjengeliggjøre trenings- og helsetjenester for flere mennesker, og dermed bidra til en bedre folkehelse.

SATS arbeider aktivt med å inspirere og motivere flere mennesker til å leve aktivt. Dette gjennom å tilpasse sine produkter og tjenester etter den rådende situasjonen, der mange velger digitale treningsalternativer for å minimere smittespredningen i samfunnet. Det finnes stor etterspørsel fra medlemmer om å fortsette sin trening for å opprettholde en god fysisk og psykisk helse, og det er noe SATS nå ivaretar. For å lettere tilgjengeliggjøre hvilke treningsmuligheter som finnes, lanserer SATS denne uken et komplett digitalt treningssenter som kan benyttes uansett hvor man befinner seg. Det vil også være mulighet for ikke-medlemmer å inngå et digitalt medlemskap for å få tilgang til det nye digitale treningssenteret.

- Vi tror sterkt på at trening og helse er viktig å prioritere i disse tider for alles velvære. Nå imøtekommer vi treningsbehovet som finnes i samfunnet og etablerer et komplett digitalt treningssenter, fylt av produkter og tjenester som er viktige i våre liv, med de beste ressursene på markedet. Vi vil bidra til at enda flere mennesker tar kontroll over sin fysiske og psykiske helse gjennom å fortsette å holde treningen i gang, sier Country Manager Wenche Evertsen, SATS Norway.

SATS digitale treningssenter vil bestå av følgende digitale produkter og tjenester:

SATS Online TrainingSATS digitale løsning Online Training har vært veldig populært, og i mars har tjenesten blitt brukt i over 8 millioner minutter, som tilsvarer 15 år med trening! I dag finnes det 120 ulike klasser, med bred variasjon, bl.a. Crosstraining, Yoga og styrketrening. Tilbudet inkluderer også treningstimer som kan utføres i arbeidstiden når man jobber hjemme. Etter forespørsel fra medlemmene forsterkes nå Online Training med flere klasser, blant annet flere klasser for familier og barn, timer med bruk av hjemmetrenings-utstyr og Zumba. Det vil også være mulighet til å kjøpe relevant utstyr for å forenkle hjemmetreningen via SATS.

Som en nyhet innen Online Training lanseres også digitale forelesningsserier med SATS Personlige Trenere, kostholdsrådgivere og fysioterapeuter som dekker ulike temaer innenfor trening, ernæring og skadeforebygging fra og med 8. April.

Direktesendte treningstimer hver dag
Interessen for SATS Livestream Training har vært stor, med mer enn 170 000 deltakere siden lanseringen 13. Mars. Nå fortsetter arbeidet med å videreutvikle de direktesendte timene gjennom å legge til flere av de populære treningstimene som etterspørres. Blant annet kommer det til å direktesendes enda flere Yoga og familie-timer. Totalt tilbyr SATS et variert tilbud av ca. 40 direktesendte treningstimer hver uke med profesjonelle instruktører

Online-konsultasjon med Personlige Trenere, kostholdrådgivere og fysioterapeuter Siden 24. mars har SATS tilbudt fysioterapi via video. 2. april lanserer også SATS muligheten til å konsultere med en Personlig Trener eller kostholdsrådgiver uansett hvor man befinner seg, og med ulike produkter etter kundens ønske for. Denne tjenesten kan hjelpe både medlemmer og ikke-medlemmer med å holde treningen i gang hjemmefra.

Digitale forelesninger med personlige trenere, kostholdsrådgivere og fysioterapeuterSATS kommer til å tilby webinarer med kostholdsrådgivere, fysioterapeuter og Personlige Trenere. Første forelesning kommer til å skje i løpet av påskeuken med en kostholdsrådgiver på SATS, og forelesningen kommer til å være tilgjengelig for alle, både medlemmer og ikke-medlemmer i Norden.

Stort utvalg av trening på øret - for å forsterke både kroppen og hjernen
SATS fortsetter arbeidet med å øke kunnskapen om hvordan hjernen påvirkes av fysisk aktivitet og tilbyr i dag et antall audios om emnet som er meget populære. Som en naturlig forlengelse av dette arbeidet har SATS etablert et samarbeid med psykolog Carina Carl for å lansere en audio serie på 12 avsnitt med verktøy for å styrke vår mentale helse. Hver episode har et tema, som eksempelvis kontroll av stress og er ment som verktøy for å styrke den mentale helsen. SATS slipper også nye audios i samarbeid med hjerneforsker Ole Petter Hjelle om temaer rundt hvordan man trener hjernen i utfordrende tider, tips til foreldrerollen og hjelp til å håndtere ensomhet. Alle medlemmer har tilgang til SATS audios.

SATS fortsetter å aktivere hele den nordiske befolkningen Selv om hverdagen er annerledes og de fysiske treningssentrene er stengt har SATS hatt et stort fokus på, og satt fart på produktutvikling, med de beste Personlige Trenere, Instruktører, fysioterapeuter, kostholdsrådgivere og eksterne ressurser. På den måte kan vi fortsette å hjelpe medlemmene med gode produkter med høy kvalitet for å ta vare på helsa si.

På sats.no finnes et 100-talls treningsprogram å inspireres av, og der finnes også SATS populære 20-dagers yogautfordring som passer både erfarne yogautøvere og nybegynnere. Utfordringen innebærer at man skal gjennomføre 5-10 minutter lange yogaklasser hver dag i 20 dager. Dessuten finnes det et begrenset tilbud av Online Training som er åpent for alle

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Malin Selander
Nordic Head of Communication and PR SATS