​Elin Ekrol ny HR-direktør i Scandic Norge

Pressemelding   •   aug 17, 2015 08:05 CEST

(Oslo, 17. august 2015) Elin Ekrol vender tilbake til sin tidligere arbeidsgiver og blir HR-direktør i Scandic Hotels Norge fra 1. november 2015. Ekrol kommer fra stillingen som HR-direktør i Findus.

- Det er svært gledelig at Elin Ekrol vender tilbake til Scandic, sier administrerende direktør Svein Arild Steen-Mevold. Hennes solide kompetanse og erfaring vil styrke vår organisasjon og jeg ser frem i mot at Elin nå vil tre inn i Scandic Norges ledergruppe.

Engasjerte kollegaer
- Jeg gleder meg stort til å jobbe i Scandic og hotellbransjen igjen, sier Ekrol. Scandic har fantastiske og engasjerte kollegaer med et stort hjerte for service og for arbeidsplassen sin.

Ekrol var HR-direktør i Scandic fra 2011 til 2012. Siden den gang har Scandic Norge vokst kraftig og teller nå hele 87 hoteller fordelt over hele landet.

- Jeg har fra sidelinjen sett at Scandic har vært gjennom en eventyrlig vekst, og jeg må innrømme at det har klødd i fingrene etter å få være med på den viktige og spennende integrasjonsfasen Scandic har vært i siden fjorårets oppkjøp av Rica. Å videreføre arbeidet med å forene to stolte og tradisjonsrike hotellkjeder til én, er et viktig og givende oppdrag som jeg ser frem til å ta del i.

Lang militær karriere
Ekrol har vært offiser i marinen i nesten 16 år. Hun har utdannelse fra Sjøkrigsskolen i tillegg til arbeidsrett fra Universitetet i Bergen samt lederskap og organisasjonsteori. Foruten tidligere erfaring som HR-direktør ved Scandic, har Ekrol innehatt lederstillinger i Orkla og nå sist som HR-direktør i Findus.

Scandic is the market leader in Nordic hospitality with an network of almost 230 hotels with 42,000 rooms in seven countries and run by 14,000 team members. Scandic Friends is the biggest loyalty program in the Nordic hotel industry with 1.5 million members. Responsibility is a part of Scandic’s DNA and Scandic is the ‘best hotel brand’ in the Nordics (BDRC 2014).