Margareta Thorgren ny kommunikasjonsdirektør for Scandic

Pressemelding   •   mar 15, 2012 15:42 CET

Margareta Thorgren tiltrer som kommunikasjonsdirektør for hotellkjeden Scandic. Stillingen er nyopprettet og er lokalisert ved hovedkontoret i Stockholm.  Margareta har siden 2006 jobbet som kommunikasjonsdirektør hos matvareprodusenten Scan.

Margareta Thorgren har lang erfaring innenfor kommunikasjonsfaget gjennom en rekke stillinger i større selskaper, i tillegg til erfaring som konsulent i ulike kommunikasjonsbyråer. I Scan har hun fungert som selskapets talsperson og har mange ganger håndtert bransjerelaterte spørsmål for matvareprodusentene.

-       Økt fokus på PR og kommunikasjon går hånd i hånd med Scandics fremtidige utvikling. Vi er et stort konsern som ekspanderer fremfor alt i Norden, men også i andre deler av Nord-Europa. Da føles det bra å styrke konsernets ledergruppe innenfor dette fagområdet, sier Anders Ehrling, CEO Scandic.

Som kommunikasjonsdirektør har Margareta Thorgren ansvaret for konsernets kommunikasjonsstrategi i tillegg til sentrale og overgripende informasjonsspørsmål, både interne og eksterne. Hun vil også samle de nasjonale pressesjefene i et faglig nordisk team.

-       Det blir fantastisk gøy å begynne i en ny bransje i et selskap med et så sterkt varemerke, i tillegg til at Scandic har så mange spennende og konkrete planer for framtiden. Jeg ser fram til å bygge og utvikle selskapets kommunikasjon ved hjelp av mine tidligere erfaringer og med mine nye kollegaer i Scandic, sier Margareta Thorgren, den nye kommunikasjonsdirektør i Scandic.

For mer informasjon, kontakt

Margareta Thorgren, VP Communication, Scandic, tlfl: +46 8 517 352 54

Kristine Schaug, pressesjef Scandic Norge, tlf: +47 90502778

Scandic er en moderne hotellkjede hvor bevisste mennesker kommer for å få inspirasjon og ny energi. Med over 160 hoteller og 30 000 rom er vi allerede i dag en av de største hotelloperatørene i Europa. Og vi fortsetter veksten – i løpet av noen år vil det være over 200 Scandic å velge mellom. Velkommen til scandichotels.no.