Scandic nominert til European Diversity Awards

Pressemelding   •   sep 30, 2014 11:55 CEST

Scandics Accessibility Director Magnus Berglund har blitt nominert til European Diversity Awards i kategorien "Hero of the Year". Prisutdelingen finner sted i London den 2. oktober.

European Diversity Awards er kjent som Oscar-utdelingen av mangfold, og anerkjenner og feirer organisasjoner og enkeltpersoner som har vist innovasjonsevne, kreativitet og engasjement for likestilling, mangfold og inkludering i løpet av 2014.

I år er Scandics Accessibility Director Magnus Berglund en av syv personer nominert til prisen "hero of the year". Juryen består av 16 medlemmer med ulike roller og arbeidsområder, og de har gjort nominasjonen på følgende grunnlag:

"Scandic Hotels setter bærekraft i hjertet av sin virksomhet. Med Magnus som en sentral pådriver og ambassadør for tilgjengelighet setter Scandic behovene til alle gjester i sentrum for sin forretningsmodell. Scandic har bygget et program rundt tilgjengelighet som inkluderer bygninger, inventar, møbler, design, opplæring av sine ansatte, menyer, konferanse- og møtefasiliteter, informasjon og bestillingstjenester etc. for å sikre at gjester med funksjonshemninger eller andre behov kan nyte et hyggelig og problemfritt opphold. Han er en utrettelig og uselvisk ambassadør for tilgjengelighet, og han deler gjerne sine kunnskaper med andre som er interessert i å gjøre mer for å bedre tilgjengeligheten og inkluderingen i turistnæringen."

- Jeg er veldig beæret over å være nominert til denne prisen, sier Magnus Berglund, Accessibility Director i Scandic.

Scandic har arbeidet for å øke tilgjengeligheten siden 2003 da Magnus Berglund ble ansatt som Accessibility Director. I løpet av de siste årene har hans arbeid blitt anerkjent i internasjonale medier og Scandic har mottatt en rekke priser for sitt arbeid med tilgjengelighet.

- Vi er glade for å se at Magnus er nominert som «hero of the year» i denne prisutdelingen. Dette viser at det arbeidet som Scandic og Magnus har lagt ned i løpet av årene får oppmerksomhet over hele verden. Det er noe vi er veldig stolte av, og vi vil fortsette å se nærmere på hvordan man kan forbedre oppholdet for våre gjester med spesielle behov, sier konsernsjef i Scandic Frank Fiskers.

Om de European Diversity Awards (EDA)
Prisutdelingen anerkjenner dyktighet innenfor områdene kjønn, funksjonshemming, seksuell orientering, alder, rase, kultur og religion i Europa. EDA er unike i å gjenkjenne alle aspekter ved mangfold på tvers av Europa, og feire de beste bedrifts- og kampanjeaspektene innenfor temaet mangfold. Utdelingsdatoen er en viktig dato i mangfoldskalenderen i Europa.

Scandic is the definite market leader in Nordic hospitality with an unbeatable network of almost 230 hotels run by 13,500 enthusiastic team members! We are the 'best hotel brand' in the Nordics (BDRC 2014) and enjoy a following of more than 1.3 million members in Scandic Friends!