Scandic øker satsingen på mat og drikke

Pressemelding   •   okt 09, 2012 15:54 CEST

Scandic Hotels styrker sin satsing på mat og drikke, og ansetter Ulrika Garbrant som Vice President for Scandics Food & Beverage.

– Mat og drikke er et område under sterk utvikling hos oss i Scandic. Det er også en del av virksomheten hvor vi mener det er mulig å vokse ytterligere. Ulrika, med sin store erfaring, kommer til å tilføre konsernledelsen mye i den videre satsingen, sier CEO Anders Ehrling i Scandic.

I Scandic kommer Ulrika Garbrant til å ha totalansvaret for mat- og drikkevirksomheten i alle ni land der Scandic driver hotell. Ulrika har stor erfaring fra ledende posisjoner i restaurant- og servicebransjen, og hun har blant annet vært administrerende direktør for den hurtigvoksende kjeden Espresso House og direktør, markedssjef og controller i SSP(Scandinavian Service Partner).

Hun kommer nå fra stillingen som nordisk markeds- og produktdirektør i treningssenterkjeden SATS. Ulrika er utdannet siviløkonom med spesialisering innen Service Management fra Handelshøgskolen i Gøteborg.

– Det å lede Nordens største hotellvirksomhet innen mat og drikke er en stor og spennende utfordring. Ambisjonen er at mitt team og jeg sammen skal skape nye, spennende opplevelser og løfte Scandics mat- og drikkesatsing til nye høyder for våre gjester, sier Ulrika Garbrant.

For mer informasjon kontakt:

Anders Ehrling, CEO Scandic, Tel: +46 08-517 35 167
Margareta Thorgren, VP Group Communication, Scandic, Tel: + 46 08-517 352 54
Ulrika Garbrant, VP Food & Beverage, Scandic,Tel: + 46 08-517 350 00

Hver dag jobber de 6 600 medarbeiderne på Scandic med ett eneste mål for øyet –  at du skal trives. Som Nordens grønneste hotellkjede har vi alltid fokus på miljø, sosialt ansvar og tilgjengelighet. Scandic er Nordens største hotellkjede med 160 hotell i ni land og sammenlagt 29 910 hotellrom med en omsetning på 842 millioner euro. Vi vil være mer enn bare et hotell – et sted der mennesker treffes, jobber og inspireres.