Scandic selger hotelleiendom i Estland

Pressemelding   •   feb 20, 2013 12:17 CET

Scandic Palace Hotel i sentrum av Tallinn er solgt. De nye eierne EfTEN Real Estate Fund og Vello Kunmans AS Esraven overtar driften fra 30. april 2013. Avtalen innebærer at Scandic Hotels rendyrker sin virksomhet som Nordens største hotell operatør.

Scandic Hotels har eid eiendommen og driftet Scandic Palace i Estland siden 1999. Bygget ble oppført i 1938 og ligger sentralt i Tallinn. De nye eiere vil fortsette driften av eiendommen som betyr at hotellpersonalet vil bli overført til den nye eierstrukturen fra 30. april 2013. Et omfattende renovasjonsprosjekt vil begynne i slutten av 2013.

- Det føles godt og riktig å ha funnet en kjøper av eiendommen som også vil fortsette med hotelldrift. Scandics kjernevirksomhet ligger i å drive hoteller og ikke i å eie fast eiendom. Nå som vi har funnet en kjøper og drifter av eiendommen er dette enda et skritt for vårt selskap i å rendyrke vår strategi, sier Scandics konsernsjef Anders Ehrling.

Salget av Scandic Palace i Tallinn betyr at Scandic trekker seg ut av hotellbransjen i Estland. Scandic vil med dette også takke samtlige personal i Estland for den fantastiske arbeidsinnsatsen de har gjort for Scandic i de 14 årene Scandic har vært i Estland.

For mer informasjon ta kontakt med:

Margareta Thorgren, VP Group Communication Scandic Hotels, margareta.thorgren@scandichotels.com, +46 8 517 352 54

Axel Huus, Director of Sales and Marketing Scandic Norway,
axel.huus@scandichotels.com, +47 977 44 442

Hver dag jobber de 6 600 medarbeiderne på Scandic med ett eneste mål for øyet –  at du skal trives. Som Nordens grønneste hotellkjede har vi alltid fokus på miljø, sosialt ansvar og tilgjengelighet. Scandic er Nordens største hotellkjede med 160 hotell i ni land og sammenlagt 29 910 hotellrom med en omsetning på 842 millioner euro. Vi vil være mer enn bare et hotell – et sted der mennesker treffes, jobber og inspireres.